شناسهٔ خبر: 63118 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در پی بارش‌های شدید هفته گذشته صورت گرفت:

تقدیر رئیس سازمان راهداری از تلاش‌ شبانه‌روزی سه روز گذشته راهداران/ اسکان ۲۲۳ مسافر و کمک رسانی به ۶۳۲ خودور گرفتار

عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در پیامی از عملکرد راهداران به‌خاطر رفع انسداد محورها و جلوگیری از یخ‌زدگی، لغزندگی و ایجاد تردد ایمن و روان در محورهای مواصلاتی تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا در پیامی از خدمات شبانه‌روزی و صادقانه راهداران پرتلاش، برای انجام عملیات راهداری زمستانی در روزهای اخیر در محورهای مواصلاتی دارای بارش برف و باران، شامل رفع انسداد محورها و جلوگیری از یخ‌زدگی، لغزندگی و ایجاد تردد ایمن و روان در محورهای مواصلاتی اعم از آزادراهی، بزرگراهی بین‌شهری و روستایی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به آماده‌باش کامل راهداران در روزهای اخیر در محورهای مواصلاتی استان‌های دارای بارش، تلاش آن‌ها را موجب برقراری امنیت و روان شدن تردد در این جاده‌ها اعلام کرد و خدمات  راهداران تلاشگر و ایثارگر را شایسته تقدیر دانست.

این گزارش حاکی است: این استان‌ها شامل تهران، البرز، مازندران، اصفهان، لرستان، مرکزی، گیلان، کردستان، قم، قزوین، زنجان، سمنان، فارس، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، اردبیل و آذربایجان غربی متأثر از بارش برف و کولاک  بوده است که با تلاش شبانه‌روزی راهداران با محوریت روان‌سازی  جاده‌ها برای تردد ایمن مسافران جاده‌ای، راهداری زمستانی در این جاده‌ها انجام‌شده است و همچنان این تلاش‌ها با آماده‌باش کامل نیروهای راهداری ادامه دارد

به گزارش روابط  عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمامی نیروهای راهداری در استان‌های یادشده و همچنین استان‌های معین، برای عملیات راهداری زمستانی و برقراری تردد ایمن و روان، از روز سه‌شنبه در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

شایان‌ذکر است از ابتدای بارش در این استان‌ها مجموع نیروهای راهدار درگیر عملیات ۳۵۷۰ نفر، مجموع دستگاه ماشین‌آلات درگير ۲۰۳۲ برای برف روبی ۶۹ هزار و ۹۹۶ كيلومتر باند، مجموع شن و نمك مصرفي ۳۲ هزار و ۷۷۶ تن بوده است. همچنین ۳۱۷ مقطع ریزش‌برداری و۱۰۰ لیتر محلول یخ‌زدا مصرف‌شده است. از طرفی ۲۲۳ نفر مسافر اسکان یافتند و کمک‌رسانی به ۶۳۲ دستگاه خودرو انجام ‌گرفت.

نظر شما