شناسهٔ خبر: 63149 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن قم خبر داد:

افتتاح کارخانه تعمیر دیزل «گار مانوری» در دهه فجر/ آغاز همکاری دانشگاه قم و راه‌آهن

محسن اعتماد مدیرکل راه‌آهن قم افتتاح کارخانه تعمیر دیزل «گار مانوری» در دهه فجر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن اعتماد با اشاره به احداث کارخانه تعمیرات دیزل در ایستگاه گار مانوری قم اظهار داشت: در راستای افزایش بهره‌وری، تعمیرات دیزل در «ایستگاه مانوری گار» انجام خواهد شد که ۹۰ درصد از اقدامات مربوط به احداث این کارخانه انجام‌شده و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه پیشتر روزانه ۸ قطار از ایستگاه قم به ایستگاه گار رفته و عملیات سوخت‌گیری و بازدید آن‌ها در این ایستگاه انجام می‌شد، افزود: این امر موجب افزایش مصرف سوخت و اختلال در سیر و حرکت قطارها می‌شد، که این فرایند با اتخاذ تمهیداتی اصلاح شد.

اعتماد با اشاره به اینکه اصلاح این فرایند از سوی اداره کل نیروی کشش و معاونت ناوگان تأییدشده است، اضافه کرد: این اقدام موجب صرفه‌جویی ماهیانه ۶۲ میلیون تومان در مصرف سوخت می‌شود و افزایش سرعت بازرگانی و رضایت صاحبان بار را به دنبال دارد.

همکاری دانشگاهی برای ارتقای بهره‌وری

مدیرکل راه‌آهن قم، همچنین خبر داد: به منظور توسعه و افزایش بهره‌وری و دانش فنی، اداره کل راه‌آهن قم و دانشگاه این شهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

او گفت: این تفاهم‌نامه به منظور استفاده راه‌آهن از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه و ارتقای مهارت سازمانی نیروی انسانی به امضاء رسیده است.

وی با بیان اینکه، این اداره کل توانسته است گواهینامه استاندارد ایزو کیفیت کار و ایزوی کیفیت در ایمنی را از نمایندگی سازمان استاندار «سی بی اس» انگلستان دریافت کند، افزود: سازمان استاندارد «سی بی اس» انگلستان از معتبرترین سازمان‌های استاندارد است.

اعتماد با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد برای ایجاد مقیاس و ارتقای مهارت منابع انسانی در این اداره کل اضافه کرد: اندازه‌گیری بلوغ سازمانی، گرفتن ایزو، آراستگی سیستم کار و بهره‌وری از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها موردتوجه قرارگرفته است.

بهسازی و افزایش سرعت و ایمنی

وی با اشاره به بازسازی پروژه بهسازی خط محمدیه شوراب، گفت: این محور ۱۵ سال بود که بازسازی نشده بود و انجام این بهسازی موجب افزایش سرعت تا ۱۶۰ کیلومتر و ایمنی می‌شود.

اعتماد همچنین از انجام بازسازی خط فرسوده گار – ساوه خبر داد و افزود: در حال حاضر سرعت در این محور ۵۰ کیلومتر است که این اقدام، سرعت را تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن قم بابیان اینکه مقاوم‌سازی و بهسازی ساختمان فرسوده اداری این اداره کل با هزینه ۷۰۰ میلیون تومان انجام شده، گفت: احداث واریانت ۲ کیلومتری شوراب به ساوه که باعث نزدیک‌تر شدن مسیر به‌اندازه ۵۰ کیلومتر و افزایش سرعت در این مسیر می‌شود، از دیگر اقدامات انجام‌گرفته در این اداره کل است.

نظر شما