شناسهٔ خبر: 63150 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن در اولین جلسه ستاد نوروزی تاکید کرد :

خلق سفرهای ریلی خوش برای مسافرین با ارائه خدمات مناسب/ لزوم استفاده از ظرفیت ستادهای نوروزی استان‌ها برای ارائه خدمات بهتر

جلسه قائم مقام مدیرعامل راه‌آهن در اولین جلسه ستاد نوروزی خواستار خلق سفرهای ریلی خوش برای مسافرین با ارائه خدمات مناسب شد و بر استفاده از ظرفیت ستادهای نوروزی استان‌ها برای خدمات دهی بیشتر به مسافرین تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه حسین عاشوری قائم مقام راه آهن گفت: مسافرت های نورورزی با مسافرت در دیگر ایام سال تفاوت دارد ، زیرا افراد بعد از یکسال کار و تلاش طاقت فرسا به همراه خانواده به سفر می روند و در نتیجه سطح انتظار و توقع آنها بیشتر از سایر زمان هاست.

وی با تاکید بر ارائه خدمات هر چه بهتر خاطرنشان کرد: بالا رفتن سطح انتظار مسافرین در ایام سفرهای نوروزی، بالطبع میزان نارضایتی ها را نیز افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به انجام نظرسنجی از مسافرین در روزهای نوروز ۹۸، خواستار توجه جدی مدیران و شرکت های مسافری به کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در ایستگاه ها و قطارهای مسافری شد و تاکید کرد: نتایج نظرسنجی ها مبنای قضاوت و امتیاز شرکت راه آهن است و بر مبنای آن از کارکنان سه منطقه برتر تقدیر می شود.

عاشوری همچنین خواستار ارائه پیشنهاد برای انجام کارهای متفاوت و نوآورانه، توسط ادارات ستاد و مناطق در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافرین شد و گفت: همگی باید تلاش کنیم تا جایی که امکان دارد سفرهای ریلی را برای مردم با خاطره های خوش همراه کنیم.

کاهش حجم دستورالعمل ها و ارسال آنها به صورت خلاصه به ادارات ستادی و مناطق، استفاده از ابزارهای نوین برای نظرسنجی، تنظیم ساختار لیست اعضای ستاد نوروزی توسط اداره کل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری و ایمنی و نظارت بر شبکه و استفاده از ظرفیت ستادهای نوروزی استان ها برای خدمات دهی بیشتر به مسافرین از دیگر تاکیدات قائم مقام راه آهن در این جلسه بود.

در این جلسه، علی کاظمی منش مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری، گفت: نوروز ۹۸ نسبت به نوروز ۹۷ تفاوت هایی دارد که راه اندازی قطار ارومیه، کرمانشاه و رشت، رتبه بندی قطارهای مسافری و ایجاد قطارهای گردشگری جدید در شبکه ریلی از جمله این تفاوت هاست.

وی ادامه داد: اضافه شدن ۲۷ واگن ۴ تخته، ۳ رام ترن ست و ۵ رام ریل باس به شبکه ریلی، افزایش قطارهای ۵ ستاره از ۷ مسیر به ۸ مسیر و بازسازی واگن ها از دیگر این تفاوت هاست.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تا ایام نوروز ۶ نمازخانه و سرویس بهداشتی به شبکه ریلی افزوده می شود و ۳۵ نمازخانه نیز، تجهیز و بازسازی خواهد شد.

کاظمی منش؛ اتصال سالن خدمات مسافری به ایستگاه راه آهن تهران، تجهیز ۲ ایستگاه مسافری به پله برقی، طراحی و اجرای سایبان خطوط و سکوها در ایستگاه های زاهدان، یزد و نیشابور، یکسان سازی تابلوهای راهنمای مسافر و خرید و نصب ۶ دستگاه ایکس ری را از دیگر اقدامات انجام شده طی سال جاری برشمرد.

در این جلسه که با حضور مدیران و نمایندگان شرکتهای غیر دولتی مسافری برگزار شده بود ، نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی نیز بیان و مقرر شد برنامه زمانبندی و روش انجام پیش فروش نوروزی با هماهنگی بخش خصوصی انجام شود.

نظر شما