شناسهٔ خبر: 63176 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر گفت

کمیته سونامی به زودی تشکیل می‌شود/ تهیه و تدوین فهرست بهای فعالیت‌های دریایی و ساحلی

محمدرضا الهیار معاون فنی و مهندسی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل کمیته سونامی گفت: در نخستین نشست، درباره انتخاب اعضای این کمیته و همچنین نحوه تعامل و همکاری آن تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ششمین جلسه «کارگروه ضوابط ، معیارهای فنی و اجرایی سازه‌های ساحلی و دریایی» که به منظور بررسی و تصویب شرح خدمات پیشنهادی اسکله‌ها و بازنگری آیین‌نامه اجرایی کارگروه تخصصی تشکیل شد، محمد رضا الهیار معاون مهندسی و توسعه زیربناها بر «پایش مستمر و منظم سلامت سازه و نصب سنسورهای کنترلی» و «طرح به روز رسانی راهنمای بازرسی اسکله‌ها» تاکید کرد.

 عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه در طرح توسعه فاز سوم بندر شهیدرجایی، سنسورهای کنترلی به منظور پایش سلامت سازه نصب می‌شود، گفت: کمیته فنی و تخصصی مربوطه در این کارگروه باید دستورالعمل به‌روز‌رسانی خدمات نگهداری اسکله‌ها را با «تمرکز برنگاه بهره‌برداران» و «بر پایه مطالعات جامع» اعلام و تشریح کند.

معاون مهندسی و توسعه زیربناها با اشاره به تدوین پیش‌نویس «شرح خدمات از مرحله پیدایش یک بندر تا بهره‌برداری» تاکید کرد: بر اساس برنامه کلان سازمان مبنی بر پیدایش و ایجاد یک بندر در شرق استان هرمزگان، بحث شرح پیشنهادی خدمات جانمایی، امکان سنجی و احداث یک بندر در این کارگروه مطرح شد که لازم است با تاکید بر برنامه نگهداری، مطالعات زیست‌محیطی ، پدافند غیرعامل، تحلیل ریسک، هیدرو گرافی، پس‌کرانه و غیره در این شرح خدمات مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نشست ششم این کارگروه با اعضای پیشنهادی برای «تشکیل کمیته تخصصی زلزله » موافقت شد ، افزود: مقرر شد کمیته سونامی نیز در این کارگروه تشکیل شود و در اولین نشست، درباره انتخاب اعضای این کمیته و همچنین نحوه تعامل و همکاری آن تصمیم‌گیری شود.

به گزارش سازمان بنادر، اللهیار گفت: « تهیه و تدوین فهرست بهای کارهای دریایی و ساحلی » یکی دیگر از دستورکارهای کارگروه ضوابط و معیارهای فنی و اجرایی بوده که مقرر شد کارگروه مشترک بین کمیته اجرایی و سازمان برنامه و بودجه با هدف هماهنگی جهت تسهیل و تسریع فرایندها در این زمینه تشکیل شود.

نظر شما