شناسهٔ خبر: 6318 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نعیمی با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر چمخاله مطرح کرد:

بندر چمخاله با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی تکمیل می‌شود/ پیگیری اخذ مجوزهای زیست محیطی و مرزی

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر درحال احداث چمخاله مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان به بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از بندر چاف و چمخاله اشاره کرد و گفت: تا کنون حدود ۷.۵ میلیارد تومان در این بندر سرمایه‌گذاری شده است اما تکمیل این پروژه به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

سیدعلی نعیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید روز چهارشنبه ۲۶ فروردین عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از بندر چاف و چمخاله تأکید کرد: این بازدید موجب بهبود شرایط این بندر باری و مسافری خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با یادآوری اینکه تا کنون حدود ۷.۵ میلیارد تومان در این بندر سرمایه‌گذاری شده است٬ افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها صرف تاورهای روشنایی٬ محوطه‌سازی٬ خرید و تصحیح اراضی و ساخت یک اسکله فلزی خدماتی شده است.

وی با بیان اینکه ساخت بندر باری و مسافری چمخاله از مصوبات هیئت دولت دهم بوده است٬ ادامه داد: طبق این مصوبه ساخت و تکمیل این بندر باید به بخش خصوصی واگذار شود که مقدمات برگزاری مراسمی برای اعلام عمومی و انتخاب پیمانکار بخش خصوصی آماده است.

نعیمی از پیگیری برای اخذ مجوزهای زیست محیطی و مرزی برای بندر چمخاله خبر داد و گفت: همچنین در سفر هیئت دولت و وزیر راه و شهرسازی به استان گیلان مقرر شد راه جدیدی برای عبور و مرور آسان‌تر از کمربندی شهر به بندر متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید روز چهارشنبه خود از بندر چمخاله گفت: ساخت و اجرای بندر چمخاله از مصوبه‌های سفرهای استانی دولت به زودی با اعلام عمومی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود البته تا همین امروز نیز چندین گروه برای به عهده گرفتن اجرای عملیات آن اعلام آمادگی کردند و امیدواریم طی چند هفته آینده پیمانکار این پروژه مشخص شود. /

نظر شما