شناسهٔ خبر: 6319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با احدات تونل قلاجه وکبیر کوه در ایلام

دسترسی خوزستان به کرمانشاه تسهیل خواهد شد

مسير ارتباطي روستاي ويله به قروتك در شهرستان ايوان استان ايلام مديركل راه وشهرسازی استان ايلام در جلسه شوراي اداری شهرستان دهلران که با حضور اعضاي كميسيون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: با توجه به نزديكي استان ايلام به عتبات عاليات و تردد زياد زائرين ابا عبداله الحسين (ع) و همچنین حمل و نقل كالاهاي تجاري به كشور عراق، جاده هاي ارتباطي استان نياز به توسعه دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ايلام، در جلسه شوراي اداري شهرستان دهلران كه با حضور اعضای كميسيون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامي برگزار شد راههای توسعه استان ايلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مديركل راه وشهرسازی استان ايلام در اين جلسه گفت: توسعه استان ايلام مانند ساير مناطق در گرو توسعه راههای ارتباطی است.

مير جعفريان با اشاره به منابع نفت وگاز استان ايلام و ظرفيتهای بالايي كه استان براي توسعه وپيشرفت دارد افزود: با توجه به نزديكی استان ايلام به عتبات عاليات و تردد زياد زائرين ابا عبداله الحسين (ع) و همچنین حمل و نقل كالاهای تجاری به كشور عراق، جاده های ارتباطی استان نياز به توسعه دارند.

مير جعفريان ادامه داد: هم اكنون دو پروژه عظيم تونل قلاجه و تونل كبيركوه در حال احداث هستند و عمليات چهار خطه شدن حميل به ايلام و ايلام به مهران در چند نقطه در حال اجراست که با بهره برداری از اين پروژه ها دسترسی استان خوزستان به استان كرمانشاه و در مجموع ارتباط جنوب غرب به شمال غرب كشور تسهيل خواهد شد واهميت اين موضوع می طلبد  مسئولان توجه بيشتري در خصوص تامين وتخصيص اعتبارات لازم اين پروژه ها داشته باشند.

مير جعفريان در ادامه اتصال استان ايلام به شبكه ريلي كشور و احداث بزرگراه ارتباطي استان را از خواسته‌های به حق مردم اين ديار عنوان كرد ./