شناسهٔ خبر: 63200 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون عملیات فرودگاهی هرمزگان خبر داد

آغاز عملیات نصب سامانه DVOR در فرودگاه‌های ابوموسی و بندرلنگه/ افزایش توان نشست و برخاست در دامنه دید کم

فرودگاه بندر لنگه معاون عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه‌های استان هرمزگان از آغاز عملیات نصب سامانه DVOR در فرودگاه‌های ابوموسی و بندرلنگه به منظور افزایش توان نشست و برخاست در دامنه دید کم خلبان خبر داد.

جمشید دلفاردی، معاون عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه‌های هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آغاز نصب دو سامانه DVOR در فرودگاه‌های ابوموسی و بندر لنگه خبر داد و افزود: این دو دستگاه خریداری شده و قراردادهای نصب آن‌ها نیز منعقد شده است. اکنون شاهد عملیات عمرانی نصب این دو دستگاه هستیم و امیدواریم این عملیات تا اسفند ماه به پایان برسد.

دلفاردی در مورد هزینه نصب این سامانه‌ها نیز گفت: خرید دستگاه DVOR و اجرای کار عمرانی برای نصب، در فرودگاه ابوموسی ۴ میلیارد تومان و در فرودگاه بندر لنگه ۳ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی ادامه داد: کار عمرانی نصب هر دو سامانه آغاز شده و تا پایان سال نصب انجام می‌شود. بعد از آن باید بررسی سامانه‌ها توسط فلایت چک انجام گیرد و امیدواریم این سامانه‌ها اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسند.

به گفته دلفاردی نصب سامانه DVOR حداقل دید را برای نشست و برخاست هواپیماها به بازه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر کاهش می‌دهد.

گفتنی است در حال حاضر هر بک از فرودگاه‌های ابوموسی و بندر لنگه ۲ پرواز برنامه‌ای در طول هفته دارند، اما در فرودگاه ابوموسی پروازهای غیربرنامه‌ای نیز انجام می‌شود.

 

نظر شما