شناسهٔ خبر: 63208 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به منظور عمل به مسئولیت اجتماعی صورت گرفت

تفاهم‌نامه همکاری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و موسسه خیریه «دوست اوتیسم»

فرودگاه امام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و مؤسسه خیریه «دوست اوتیسم» در راستای رفاه حال خانواده‌ها و فرزندان دارای اختلال اوتیسم در فضای فرودگاهی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم یا درخودماندگی به علت ویژگی های منحصر به فردی که دارند، ممکن است در فرودگاه و هواپیما رفتارهای متفاوت و خارج از هنجاری از خود بروز دهند و همین امر پرواز را به یک معضل نگران کننده برای والدین آنها نیز تبدیل می‌کند. در این میان فقدان شناخت کافی از اختلال اوتیسم در بین کارکنان فرودگاه‌ها و خدمه پرواز، وجود قوانین و چهارچوب‌های فرهنگی، بازرسی های بدنی، صف و تأخیرهای طولانی و .... نیز به تشویش و آشفتگی بیشتر این کودکان منجر می‌شود.

بر این اساس و در راستای انجام مسؤلیت اجتماعی، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسه خیریه «دوست اوتیسم» به منظور تسهیل حضور خانواده‌های دارای فرزند با اختلال اوتیسم و ارائه خدمات ویژه فرودگاهی به آنان به امضا رسانده است.

از این پس خانواده های دارای فرزند اوتیستی می‌توانند با همراه داشتن کارت عضویت مؤسسه «دوست اوتیسم» خارج از نوبت و صف‌های موجود از مبادی ورودی و خروجی و گیت های بازرسی فرودگاه با رعایت قوانین و مقررات امنیتی عبور کنند.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده بنرهای آموزشی و اطلاع رسانی به افکار عمومی در مورد اختلال اوتیسم در محوطه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نصب شود و مؤسسه نیز موظف شد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با اوتیسم برای کارکنان شرکت و راهنمایی ایشان اقدام کند.
 

نظر شما