شناسهٔ خبر: 63212 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی استان زنجان خبر داد

تکمیل و واگذاری همه پروژه‌های مسکن مهر در زنجان/ بیش از ۳۲ هزار واحد تحویل شده است

مسکن مهر معاون بازآفرینی استان زنجان با اشاره به اینکه این استان از نخستین استان‌هایی است که پروژه‌های مسکن مهر در آن تکمیل و واگذار شده است، گفت: لازم است دستگاه‌های متولی امور اجتماعی و اطلاع‌رسانی به دلیل واگذاری حجم زیاد واحد‌ها ی مسکن مهر درباره رعایت فرهنگ آپارتمان‌نشینی کارهای رسانه‌ای و تبلیغی انجام دهند تا مشکلاتی که از این جهت در حین بهره‌برداری رخ می‌دهد، کمترشود.

محسن محرمی‌یگانه، معاون بازآفرینی اداره راه و شهرسازی استان زنجان درباره آخرین وضعیت واگذاری و تحویل پروژه‌های مسکن مهر این استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: زنجان از نخستین استان‌هایی است که پروژه‌های مسکن مهر خود را سال گذشته تکمیل کرده و به پایان رسانده است.

وی افزود: تقریبا همه پروژه‌هایی که تاکنون در دست اجرا داشتیم، به مرحله واگذاری رسیده‌اند و همه آن‌ها پیشرفت ۹۰ در صد را رد کرده‌اند و از سال قبل روند تحویل آن‌ها آٰغاز شده است.

یگانه در ادامه گفت: تا به حال اغلب واحدها تحویل داده شده‌اند، مگر اینکه برخی از اشخاص مشکلاتی برای تحویل داشته باشند. به عنوان مثال برخی توان قسط‌بندی نداشتند و هنوز معوقه‌هایی دارند. ولی در مجموع اغلب پروژه‌های شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر یا زیر ۲۵ هزار نفر که دولت مدیریت می‌کرد، تحویل داده شده است و تقریبا پروژه تحویل داده نشده نداریم.  

 معاون بازآفرینی استان زنجان توضیح داد: همه پروژه‌ها قابل سکونت و دارای انشعاب بودند. تا به حال بالغ بر ۲۸ هزار و ۱۰۲ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و ۴ هزار و ۲ واحد پروژه مسکن مهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار تحویل و اگذار شده است.

این مدیر استانی با اشاره به مسایل اداری پروژه‌های مسکن مهر در استان اضافه کرد: از نظر اجرایی چالش خاصی در خصوص پروژه‌های مسکن مهر در استان نداریم، ولی از منظر اداری و ستادی این پروژه‌ها دارای مسایلی هستند. به عنوان مثال برخی از افراد نتوانسته‌اند شرایط قسط‌بندی را فراهم کنند و هنوز با بانک در حال مراوده هستند و یا برخی پروژه‌ها در اخذ سند تفکیکی هنوز مراحل اداری یا ستادی دارند. و اضح است که اگر با سایر دستگاه‌های دخیل هماهنگی صورت گیرد، این قبیل امور نیز رفع خواهد شد.

یگانه در ادامه افزود: اداره ثبت و دارایی و شهرداری از دستگاه‌هایی‌اند که با مسایل پروژه‌ها مرتبط هستند و اگر دستگاه‌ها هماهنگی نهایی داشته باشند، مسایل مسکن مهری استان حل خواهد شد. البته بیشترین هماهنگی می‌تواند در قالب تشکیل شوراهای مسکن صورت بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به تقویت موضوعات اجتماعی و فرهنگی در نسبت با پروژه‌های مسکن مهر گفت: خوب است دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، صدا و سیما و یا وزارت ارشاد که متولی امور اجتماعی هستند، درباره مسایلی مانند ترویج فرهنگ آپارتمان‌نشینی کارهای رسانه‌ای و تبلیغی انجام دهند. به این دلیل که حجم آپارتمان‌های ساخته شده  مسکن مهر زیاد است و اطلاع‌رسانی فرهنگی و اجتماعی سبب می‌شود مشکلاتی که احیانا در حین بهره‌برداری رخ می‌دهد، کمتر شود./  

نظر شما