شناسهٔ خبر: 63213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماه گذشته صورت گرفت

رفع تصرف ۴۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی استان ایلام

رفع تصرف مدیركل راه وشهرسازی استان ایلام از رفع تصرف نزدیك به ۴۰ هزارمتر مربع ازاراضی دولتی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان ایلام در این جلسه كه با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در محل سالن جلسات دادگستری استان برگزار شد راهكارهای جلوگیری از تصرف اراضی و برنامه ریزی برای رفع تصرف اشخاص سودجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

كاظمی در این جلسه گفت: یگان حفاظت از اراضی اداره كل راه وشهرسازی استان با همكاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی از ابتدای سال جاری تا اول دی ماه موفق شده است تا ۳۹۰۲۸ متر مربع از اراضی تصرف شده توسط افراد سود جو را رفع تصرف کند.

وی خاطر نشان كرد: از ابتدای سال تاكنون این اداره كل ۷۰ پرونده حقوقی در این زمینه تشكیل داده كه با سه مورد حكم قطعی قضایی ۳۶۷ متر مربع از اراضی دولتی از تصرف اشخاص سود جو خارج كرده است.

كاظمی افزود: در سه ماه اخیر اداره كل راه وشهرسازی اقدام به اخذ اسناد مالكیت دولت در اراضی واقع در حریم و محدوده شهرهای تابعه استان نموده است كه تاكنون ۲۲۶ هكتار از اراضی واقع در حریم شهرها و ۹۰ هكتار نیز از اراضی واقع در محدوده شهرهای استان سند دار شده‌اند.

مدیركل راه وشهرسازی استان ایلام گفت: از اقدامات پیشگیرانه این اداره كل جهت جلوگیری از تصرف اراضی می‌توان به آگاه‌سازی عمومی از طریق رسانه‌های مختلف، حفر كانال و نصب جداكننده بتونی در محل اراضی دولتی، تعامل و همكاری با دستگاه قضا و ثبت اسناد و نیروی انتظامی و ... اشاره كرد.

نظر شما