شناسهٔ خبر: 63229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

دیده شدن پل امام رضا در طرح جامع ترافیکی شهر قزوین

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:احداث پل روگذر امام رضا به عنوان نخستین تقاطع غیر همسطح ۲ طبقه قزوین در طرح قدیم جامع تفصیلی و جامع ترافیکی این شهر دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین،مسعود حق لطفی در خصوص دیده شدن پل امام رضا در طرح جامع ترافیکی شهر قزوین اظهار داشت: برای بررسی موضوعات مرتبط با پروژه‌های عمرانی استان، طی روزهای گذشته با همراهی داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، رییس شورای شهر قزوین، شهردار و روسای شورای اسلامی شهرهای آبیک و محمدیه با وزیر راه و شهرسازی دیدار داشتیم.

حق لطفی در رابطه با پل امام رضا(ع)اضافه کرد: ورودی پل روگذر امام رضا(ع) قزوین از سمت فلکه تهران قدیم آغاز و قبل از میدان بار خاتمه پیدا می‌کند و رمپ ورودی دیگر آن نیز از سمت ۲ راهی همدان آغاز و در بخش مصلی به ۲ قسمت تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: بخش نخست برای خودروهایی که قصد ورود به شهر را از سمت فلکه تهران قدیم دارند در نظر گرفته شده و بخش دوم برای خودروهایی که قصد امتداد مسیر به سمت شمال قزوین دارند، پیش‌بینی شده که براساس طرح اولیه با عبور ۸۰۰ متر از باغستان قزوین به پل مرحوم ابوترابی و بلوار آیت‌الله خامنه ای به میدان قدس متصل می شود.

این مسئول راه و شهرسازی تاکید کرد:پروژه یاد شده با توجه به نظرات اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری قزوین به لحاظ عبور بخشی از آن از باغستان سنتی در حال حاضر متوقف شده است.

وی تاکید کرد:در خصوص پروژه پل روگذر امام رضا (ع) قزوین قرار شد گزارشی از سوی کارشناسان این اداره کل در اسرع وقت ارائه شود اما باید توجه داشت که احداث این پل در نهایت تکمیل کننده رینگ کمربندی شرق قزوین خواهد بود و در صورت عدم انجام آن، این طرح نیمه کاره خواهد ماند.

حق لطفی با اشاره به اینکه علت جلوگیری از ادامه این پروژه از سوی شورایعالی معماری و شهرسازی،قطع نشدن درختان باغستان اعلام شده، گفت:به نظر می رسد با جابه جایی درختان محدوده مسیر این امکان باشد تا بتوانیم پروژه یاد شده را که مراحل پایانی خود را طی می کند،تکمیل کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد:در خصوص تکمیل زیرساخت‌ها و احداث پل روگذر مهرگان قزوین به همراه تهیه تجهیزات آتش نشانی مورد نیاز برای این ناحیه شهری هم تصمیماتی اتخاذ شد.

حق لطفی اضافه کرد:درخواست یک قطعه زمین در بخش شمالی آزادراه قزوین - آبیک جهت سرمایه گذاری حوزه گردشگری و احداث پل غیرهمسطح نیز درخواست شهردار و رییس شورای شهر آبیک از وزیر راه و شهرسازی بود که در این زمینه نیز دستورات لازم داده شد.

نظر شما