شناسهٔ خبر: 6324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی کردستان

هیچ راه غیر استانداردی در استان وجود ندارد

جاده مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان ، استان کردستان را از لحاظ ایمن سازی راه ها جزو استان های برتر کشور دانست و گفت : هیچ راه غیر استانداردی در کردستان وجود ندارد بلکه هر راهی با استاندارد و کاربری ویژه ای ساخته شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان،محمدراشد مدرس گرجی، با اعلام این خبر افزود: کردستان دارای ۸ هزار کیلومتر طول شبکه راه است که بالغ بر ۹۰ درصد آن کوهستانی و مرتفع است.

وی افزود: بالغ بر ۴۰ گردنه مهم، ۱۸۰ کیلومتر منطقه کولاک خیز و ۱۰منطقه دارای پتانسیل بهمن در کردستان وجود دارد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه مشکلات استان کردستان در سال های جنگ هشت سال تحمیلی موجب شده تا کارهای مهمی در این استان انجام نشود، عنوان کرد: شرایط رانندگی در جاده های کردستان با رانندگی در دیگر جاده ها متفاوت است.

وی افزود : کردستان از نظر داشتن بزرگراه جزو استان های برخوردار نیست و فقط ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در کردستان وجود دارد.
مدرس گرجی، کردستان را از لحاظ ایمن سازی راه ها جزو استان های برتر کشور دانست و افزود: هیچ راه غیر استانداردی در کردستان وجود ندارد بلکه هر راهی با استاندارد و کاربری ویژه ای ساخته شده است.

وی ادامه داد: بیشتر راه های استان کردستان دارای استاندارد فرعی هستند درحالی که از آنها بهره برداری ترانزیتی می شود و این امر موجب فرسوده شدن هرچه سریعتر جاده ها می شود.از این رو بازسازی جاده هایی که به این شکل مورد استفاده قرار می گیرند مستلزم صرف هزینه زیادی است.

 روکش بخش قابل توجهی از آسفالت ها در سال های اخیر، خط کشی راه ها و پاکسازی راه ها در زمستان از جمله اقداماتی است که در سال های اخیر برای امنیت بیشتر جاده ها صورت گرفته است./

نظر شما