شناسهٔ خبر: 63245 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی خبر داد:

برقراری دو پرواز جدید به مقاصد تهران و کیش در فرودگاه تبریز/ تلاش برای افزایش پروازها به منظور کاهش قیمت بلیت هواپیما

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از برقراری دو پرواز جدید به مقاصد تهران و کیش در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با افزایش تعداد پروازها، قیمت بلیت هواپیما را کاهش دهیم.

مصطفی صفایی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به مقاصد تهران و کیش خبر داد و گفت: با توجه به نیاز به برقراری پروازهای جدید در مسیرهای تهران و کیش و همچنین درخواست‎های مسافران با پیگیری‎های اداره کل فرودگاه‎های استان، شرکت هواپیمایی معراج اقدام به افزایش پرواز در این مسیرها  کرده است.

وی افزود: پرواز تهران - تبریز - تهران روزهای  شنبه و سه‎شنبه و همچنین پرواز  کیش – تبریز - کیش روزهای دوشنبه و پنچشنبه با هواپیمای A۳۲۰  انجام خواهد شد.

صفایی با اشاره به اینکه اکنون به طور متوسط، روزانه ۳۵ تا ۴۰ پرواز در فرودگاه تبریز انجام می‌شود، گفت: این در حالی است که با توجه به ظرفیت کنونی ترمینال، فرودگاه آماده پذیرایی از ۵۰ پرواز داخلی و خارجی در روز است. همچنین در حال توسعه ۱۰۰۰ متری ترمینال نیز هستیم تا ظرفیت فرودگاه افزایش پیدا کند.

وی به کاهش پروازهای این فرودگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال هم به خاطر کمبود ناوگان و هم به خاطر نوسانات نرخ ارز که موجب کاهش تقاضا شده است، نسبت به سال گذشته افت پرواز وجود داشت. به همین خاطر به دنبال ایرلاین‌های دیگری هستیم تا تعداد پروازها را افزایش دهیم، چراکه این اتفاق به کاهش قیمت بلیت هواپیما منجر خواهد شد.

صفایی ادامه داد: با توجه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، هنگامی که عرضه پرواز از تقاضا کمتر باشد، قیمت افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال اکنون ممکن است بلیتی در روز چهارشنبه ۴۰۰ هزار تومان و همان پرواز در روز دوشنبه ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشته باشد. بنابراین ما به دنبال افزایش تعداد پروازها هستیم، چراکه هرچه پروازها افزایش یابد، قیمت شکسته می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی به پروژه افزایش ظرفیت اپرون فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز اشاره کرد و گفت: با اتمام این پروژه ظرفیت پارک هواپیما در این فرودگاه دو برابر می‌شود.

وی ادامه داد: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که پروژه افزایش ظرفیت اپرون تا پایان سال به پایان برسد و در عید نوروز بتوانیم از این اپرون‌ها استفاده کنیم. اکنون ۵۰ درصد عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده است.

صفایی همچنین در مورد پروژه احداث تاکسی‌وی‌های ارتباطی فرودگاه تبریز نیز گفت: زیرسازی دو تاکسی‌وی ارتباطی جدید فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز نیز به اتمام رسیده، اما با توجه به برودت هوا، آسفالت‌ریزی این دو تاکسی‌وی به بعد از عید موکول شده است.

گفتنی است، هم اکنون از فرودگاه تبریز پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شيراز، بندرعباس، عسلويه، كيش، رشت و کرمان و همچنین پروازهای خارجی به مقاصد استانبول، نجف، بغداد، ایروان، باکو، ازمیر، ادنا و قیصریه برقرار است.