شناسهٔ خبر: 63259 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران:

سند عملیاتی حمل و نقل عمومی مبادی ورودی شهر تهران تدوین و نهایی می‌شود/ارایه پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی درباره ساماندهی پایتخت به شورای ساماندهی

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین سند عملیاتی مطالعات حمل و نقل طرح ساماندهی منطقه شهر تهران- کرج با همکاری معاونت حمل و نقل و اعمال نظرات کارشناسانه شهرداری تهران، البرز و سایر صاحب‌نظران خبر داد و گفت: ارایه پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی درباره ساماندهی شهر تهران در حوزه‌های موضوعی تحت مسئولیت وزارتخانه بعد از جمع‌بندی و تشکیل جلسات نهایی و به شورای ساماندهی پایتخت ارایه می‌شود.

محمد سعید ایزدی دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جمع‌بندی نشست روز گذشته خود که با حضور نمایندگانی از وزارت کشور، شهرداری تهران، معاونت حمل و نقل، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: روز گذشته جلسه ساماندهی با موضوع حمل و نقل برگزار شد. در این جلسه، نتایج مطالعات حمل و نقل طرح ساماندهی منطقه شهر تهران-کرج با حضور دستگاه‌های ذیربط، ارایه شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه جمع‌بندی‌های اعضا در مورد حمل و نقل عمومی از جمله ریلی و ساماندهی مبادی ورودی شهر تهران مورد موافقت اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت، افزود: مقرر شده تا طرح فوق در قالب یک سند عملیاتی (action plan) در یک گروه کوچک‌تر نهایی شود و پس از تصویب آن در همین کمیته به شورای ساماندهی پایتخت به عنوان سند ساماندهی حمل و نقل مجموعه شهری تهران ارایه شود.

ایزدی همچنین درباره تشکیل جلسات ساماندهی پایتخت، توضیح داد: پیرو اجرای قانون ساماندهی پایتخت و تشکیل جلسات شورای ساماندهی پایتخت معاونت معماری و شهرسازی همزمان دو ماموریت را به طور همزمان پیش می برد.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های محوله توسط معاون اول رئیس جمهوری برای ساماندهی پایتخت، موضوع ارایه پیشنهادهای وزارت راه و شهرسازی درباره ساماندهی شهر تهران در حوزه های موضوعی تحت مسئولیت وزارتخانه از جمله حمل و نقل، تعیین مرزهای قانونی و محدوده شهرها، توزیع جمعیت در مجموعه کلانشهر تهران، موضوعات محیط زیستی، موضوعات بحران و تاب آوری های شهری است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اینها موضوع‌های مختلفی است که برای حوزه‌های ساماندهی شهر تهران مطرح است و ما محور به محور قرار شده جلساتی را با دستگاه های ذیربط تشکیل دهیم و بعد از جمع بندی آنها را به شورای ساماندهی پایتخت ارایه کنیم تا مبنایی برای شروع عملیات اجرایی ساماندهی شود.

ایزدی همچنین یادآور شد: همزمان در حال پیگیری موضوع بحث انتقال مرکز سیاسی با همکاری مرکز پژوهش‌های ریاست جمهوری که پیشنهادهایی را برای امکان انتقال مرکز سیاسی پایتخت تهیه کرده‌اند، هستیم که البته هنوز جمع‌بندی نشده و یقینا در صورت جمع بندی به شورای ساماندهی پایتخت ارایه خواهد شد.

نظر شما