شناسهٔ خبر: 63370 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ورود سامانه بارشی از یکشنبه از غرب کشور/ ریزش برف و باران در تهران و نیمه شمالی کشور

آب و هوا براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز برای اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود اما از فردا یک سامانه بارشی جدید وارد ایران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز برای اکثر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود و با وزش بادهای جنوبی شاهد افزایش نسبی دما در غرب سواحل دریای خزر و اردبیل خواهیم بود.

همچنین طی این مدت شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی خواهیم بود و از فردا یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود.

با ورود این سامانه از بعدازظهر یکشنبه فعالیت آن به کل نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد. براین اساس برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان، جنوب همدان، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی در نظر گرفته شود. همچنین به سبب بارش برف و کولاک برف در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد، بنابراین توصیه می شود هنگام تردد در این مناطق نکات لازم  جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به کار گرفته شود.

همچنین در همین روز شاهد بارش پراکنده در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران خواهیم بود و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن رودخانه‌ها در استان‌های واقع در جنوب غرب کشور وجود دارد.

روز دوشنبه با تقویت این سامانه، علاوه بر مناطق ذکر شده بر استان‌های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، خوزستان، شمال بوشهر و غرب فارس نیز شاهد بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف خواهیم بود.

تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری دارد و بیشینه دما برای پایتخت ۶ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است. انتظار می‌رود فردا هوای تهران نیمه ابری و از بعداظهر شاهد بارش باران و برف و همچنین وزش بادهای شدید باشیم.

براین اساس بندرعباس با دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و در مقابل زنجان با دمای ۱۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان شناخته شد.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا  و صوت هوا در رادیو اینترنتی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی را نیز اینجا مشاهده کنید.

نظر شما