شناسهٔ خبر: 63396 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد:

پرواز گرگان-کیش از ۳۰ دی‌ماه برقرار می‌شود/ بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه گرگان در تیرماه سال آینده

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از برقراری پرواز هفتگی گرگان-کیش خبر داد و گفت: ترمینال جدید فرودگاه گرگان در تیرماه سال آینده به افتتاح می‌رسد.

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برقراری پرواز گرگان-کیش در فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: با افتتاح این پرواز تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه گرگان به ۷۴ سورتی در هفته می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این پرواز چندماه پیش قطع شده بود، ادامه داد: دلیل قطع این پرواز، کمبود ناوگان شرکت‌های هواپیمایی بود، اما این پرواز همواره با استقبال روبرو بوده و اقتصادی است.

آذری با بیان اینکه استان گلستان یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: با توجه به این جمعیت، افزایش پروازها از فرودگاه گرگان منطقی است.

وی افزود: پروازهای گرگان-کیش که از ۳۰ دی ماه برنامه‌ریزی شده است، توسط ناوگان فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی کیش در روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد.

به گفته آذری اکنون از فرودگاه گرگان پروازهایی به مقاصد تهران، مشهد، بندرعباس، کیش و زاهدان انجام می‌شود.

پیشرفت ۹۳ درصدی ترمینال جدید فرودگاه گرگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در ادامه از پیشرفت فیزیکی ۹۳ درصدی ترمینال جدید فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این ترمینال در تیرماه سال آینده افتتاح می‌‌شود.

وی ادامه داد: با افتتاح این ترمینال، تمامی پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه به ترمینال جدید منتقل شده و از ترمینال فعلی برای پذیرایی از پروازهای حج استفاده خواهد شد.

آذری در مورد پروازهای فرودگاه کلاله نیز گفت: فرودگاه کلاله اکنون کاملا عملیاتی است و به عنوان مثال، فردا صبح پذیرای پرواز رییس جمهوری خواهد بود.

وی افزود: از منظر عملیات فرودگاهی مشکلی در این فرودگاه وجود ندارد. علت قطع پروازهای تهران-کلاله عدم استقبال مردم از این پروازها بوده و در صورت استقبال مردم، امکان برقراری مجدد پروازها به این فرودگاه وجود دارد.

نظر شما