شناسهٔ خبر: 63418 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن تهران از افزایش ظرفیت صندلی و کاهش تاخیر قطارها خبر داد

رشد دو برابری قطارهای حومه‌ای تهران به سه مقصد

قطار حومه‌ای مدیرکل راه‌آهن تهران گفت: به منظور خدمت‌رسانی بیشتر، تعداد قطارهای حومه‌ای تهران افزایش‌یافته و قطارهای حومه‌ای به ۳ مقصد پرند، پیشوا و هشتگرد، دو برابر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عابدین هادی نژاد با بیان اینکه «به منظور خدمت‌رسانی بیشتر، تعداد قطارهای حومه‌ای تهران افزایش‌یافته و قطارهای حومه‌ای به ۳ مقصد پرند، پیشوا و هشتگرد، دو برابر شد.» گفت: تعداد قطارهای حومه‌ای در آذرماه امسال به ۱۹۸۵ عدد رسیده و با گذشت ۹ ماه از ابتدای سال میزان تاخیر قطارهای حومه‌ای در این اداره کل از ۳۶ به ۳۲.۴ ثانیه کاهش یافته است.

وی خدمت‌رسانی در داخل و ایستگاه‌های مبدأ و مقصد قطارهای حومه‌ای، ساماندهی مسافران و قطارهای اعزامی را در زمره اقدامات تعریف شده این اداره کل دانست و افزود: علاوه بر امور جاری، درحال توسعه خدمات‌دهی در توقف‌گاه‌های حومه‌ای هستیم که آماده‌سازی توقف گاه‌های حومه‌ای در محور گرمسار از این جمله است و امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

هادی نژاد با اشاره به اینکه به دلیل فصل بارندگی، سایبان در توقف‌گاه‌های قطار حومه‌ای احداث‌شده است، اضافه کرد: همچنین به منظور آسایش مسافران در این ایستگاه‌ها سکوی موقت احداث می‌شود.
مدیرکل راه‌آهن تهران از تعمیم این پروژه به قطارهای حومه‌ای محور غرب خبر داد و گفت: درصدد هستیم که قبل از سال نو این اقدامات را در محور غرب انجام دهیم.

پاسخگویی به انتظار مسافران

وی در ادامه با یادآوری اینکه بسیاری از مسافران خطوط حومه‌ای در مسیرهای طولانی مترو تهران، ایستاده طی مسیر می‌کنند، یادآور شد: متأسفانه بر خلاف مترو، انتظار داشتن صندلی از قطارهای حومه‌ای نهادینه شده، از این رو برای پاسخگویی به درخواست مسافران ساعت‌های پر رفت و آمد و ناوگان‌های شلوغ قطارهای حومه‌ای را شناسایی کردیم و از معاونت ناوگان خواستار افزایش ناوگان حومه‌ای شده‌ایم.

هادی نژاد استفاده از ناوگان کوبل را یکی دیگر از راه‌های افزایش صندلی در این قطارها عنوان کرد و گفت: معاون ناوگان نیز در نظر دارد تا پایان امسال میزان قطارهای مسافری را افزایش دهد و ۴ ست ریل باس را به شبکه حومه‌ای اضافه کند که در این صورت بخش عمده‌ای از خواسته افزایش صندلی مسافرین حومه‌ای اجابت خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر محل سوارشدن مسافران قطارهای حومه‌ای با مسافران قطارهای بین‌شهری در یک جا قرار دارد، افزود: در نظر داریم قبل از پایان امسال، مسافران قطارهای حومه‌ای غرب و جنوب تهران را به سالن بین‌الملل راه‌آهن منتقل کنیم تا مسافران حومه‌ای از محل دیگری سوار قطار شوند و به مقاصد خود برسند.

وی با بیان اینکه این اقدام سهولت سوار و پیاده شدن از قطار را به دنبال دارد، ابراز امیدواری کرد که قبل از فرارسیدن سال آتی این اقدام انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما