شناسهٔ خبر: 63427 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه ایلام خبر داد:

انجام پروازها علی‌رغم بارش برف/ فرودگاه ایلام برای بحران احتمالی برف آماده است

فرودگاه ایلام مدیر فرودگاه ایلام ضمن اعلام آمادگی این فرودگاه برای بحران احتمالی برف گفت: علی‌رغم بارش‌ برف، فرودگاه ایلام عملیاتی است و پروازها انجام می‌شود.

علی متانت، مدیر فرودگاه ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از بارش برف در فرودگاه ایلام خبر داد و گفت: از صبح امروز بارش برف در فرودگاه ایلام آغاز شده است، اما تا این لحظه هیچ پروازی به این خاطر کنسل نشده است.

وی ادامه داد: الحمدالله امسال تا این لحظه کمترین کنسلی‌ پرواز را به علت بدی آب و هوا داشته‌ایم.

متانت با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی فرودگاه ایلام برای مقابله با بحران برف گفت: جلساتی در این زمینه برگزار شده و تیم مقابله با بحران در فرودگاه تشکیل شده است. اکنون هیچ محدودیت و مشکلی برای مقابله با بحران احتمالی برف نداریم.

وی افزود: تجهیزاتی که برای مقابله با برف در سایز فرودگاه‌ها وجود دارد، در فرودگاه ایلام نیز موجود است. تجهیزات اوره‌پاشی، یخ‌زدایی، تیغه‌های برف‌روب و .. همگی عملیاتی و به روز شده‌اند. همچنین سامانه کمک ناوبری ILS CAT I در این فرودگاه امکان نشست و برخاست هواپیماها با حداقل دید افقی ۸۰۰ متر را فراهم می‌کند. 

مدیر فرودگاه ایلام با اشاره به احتمال باطل شدن پروازها در صورت وخامت آب و هوا گفت: اگر شرایط آب‌وهوایی از حد به خصوصی نامساعدتر شود، به خاطر حفظ ایمنی پروازها علیرغم میل باطنی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌ها باطل می‌شوند. وی با تاکید بر این که کنسلی پرواز به معنای ضرر ایرلاین‌هاست، افزود: بنابراین کنسلی احتمالی پروازها به علت حفظ ایمنی و امنیت مسافران است.

متانت در نهایت توصیه کرد: در چنین شرایطی بهتر است مردم قبل از مراجعه به فرودگاه، با تماس با اطلاعات پرواز، از انجام به موقع پرواز اطمینان حاصل کنند.

نظر شما