شناسهٔ خبر: 63430 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سنندج خبر داد:

پروازهای فرودگاه سنندج به علت دید پایین لغو شد/ ILS فرودگاه سنندج در انتظار وارسی پروازی

فرودگاه برف مدیر فرودگاه سنندج از لغو دو پرواز در فرودگاه سنندج به علت دید پایین در مسیر تقرب و بارش شدید باران خبر داد و گفت: سامانه ILS فرودگاه سنندج اکسپایر شده و در انتظار وارسی پروازی برای راه‌اندازی مجدد به سر می‌برد.

محسن سیف‌زاده، مدیر فرودگاه سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از باطل شدن پروازهای این فرودگاه خبر داد و گفت: امروز پروازهای فرودگاه سنندج به علت بارندگی و مه پایین باطل شدند. هرچند دید افقی در فرودگاه ۵ کیلومتر بود، اما از آنجا که در مسیر تقرب بر فراز کوه‌ها ابرها پایین بودند، امکان نشست هواپیماها وجود نداشت.

وی با بیان اینکه این وضعیت تا دوشنبه غروب ادامه دارد، افزود: تا کنون دو پرواز فرودگاه سنندج باطل شده است.

سیف‌زاده همچنین از اکسپایر شدن سامانه کمک ناوبری ILS CAT I فرودگاه سنندج خبر داد و گفت: برای بهره‌برداری مجدد این سامانه، نیاز به پرواز فلایت چک وجود دارد و از آنجا که برنامه پرواز فلایت چک شلوغ است، تاکنون نوبت به فرودگاه سنندج نرسیده است. 

وی افزود: ایران‌ایر به علت نبود آی‌ال‌اس ۱۰ روز است که پروازهای خود را به مقصد سنندج باطل می‌کند.

مدیر فرودگاه سنندج از آمادگی فرودگاه برای مقابله با بحران برف خبر داد و گفت: هم پرسنل خوب و مکفی در استخدام فرودگاه است و هم  ۵ تیغه برف‌روب آماده، تجهیزات یخ‌زدا و دستگاه اوره‌پاش در فرودگاه وجود دارد.

وی ادامه داد: در اولین بارش برف امسال بیش از ۱۵ سانتی‌متر بارش برف داشتیم، اما تمام سطوح پروازی و باند فرودگاه در کمتر از ۳ ساعت پاکسازی و عملیاتی شدند.

سیف‌زاده در انتها به مردم توصیه کرد: با توجه به اینکه پروازهای فرودگاه سنندج به خاطر کوهستانی بودن منطقه بیش از سایر مناطق تحت تاثیر آب و هوا هستند، مردم حتما پیش از عزیمت به فرودگاه با ایرلاین مربوطه و اطلاعات پرواز فرودگاه تماس حاصل کنند.

 

نظر شما