شناسهٔ خبر: 63449 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر عملیات زمستانی فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها

شرفی مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور گفت: تمام فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی موظفند در شرایط زمستانی، بر مبنای دستورالعمل زمستانی و بخشنامه‌ها و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری عمل کنند.

محمد سعید شرفی، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های خاصی برای عملیات زمستانی فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد، گفت: مقررات مشخص و بخشنامه‌هایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده که شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها ملزمند بر مبنای آن‌ها عمل کنند.  در واقع در شرایط خاصی شرکت‌های هواپیمایی نباید پرواز داشته باشند.

وی ادامه داد: فرودگاه‌ها نیز در مواقع بارش باید بر مبنای دستورالعمل زمستانی و بخشنامه‌ها و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری عمل کنند.

شرفی با بیان اینکه تمام فرودگاه‌های کشور دستورالعمل زمستانی  دارند، گفت: تاکنون ۱۰ فرودگاه برف‌گیر و سردسیر کشور توسط سازمان هواپیمایی کشوری ممیزی عملیات زمستانی شده و تایید شده‌اند. ۴ فرودگاه دیگر نیز در نوبت ممیزی قرار دارند. 

 

نظر شما