شناسهٔ خبر: 63450 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عشایری در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد

رونمایی از ۵ سامانه بازآفرینی در نمایشگاه مسکن، شهرسازی

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی از رونمایی ۵ سامانه بازآفرینی در نمایشگاه مسکن، شهرسازی جهت تسهیل و تسریع در روند اجرای پروژه‌های بازآفرینی خبر داد.

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از رونمایی ۵ سامانه بازآفرینی همزمان با نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: اولین سامانه برای مردم راه اندازی می‌شود که در خصوص تسهیلات است؛ بدین صورت کسانی که برای دریافت وام به قصد مراجعه  به شهرداری دارند کافی است کد پستی یا کد درج شده در سند تک برگی خانه را وارد کنند که بلافاصله مشخص می‌کند  این واحد در بافت فرسوده قرار دارد یا خیر. اگر در بافت فرسوده باشد می‌توانند پس از اخذ تخفیفات لازم برای صدور پروانه ساختمانی برای دریافت وام به بانک مراجعه کنند.

به گفته وی حذف ارتباط چهره به چهره مردم با کارکنان به منظور جلوگیری از خروج فرآیند از نظام تعریف شده و همچنین تسهیل رفت و امد متقاضیان و توقف مراجعه مکرر آن‌ها به شهرداری و سازمان از مهمترین اهداف و مزایای استفاده از این سامانه به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: سامانه دوم، مدیریتی است که از طریق آن دستگاه‌هایی مثل سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی می‌توانند کارهای مدیریتی ما را کنترل کنند چراکه جزئی‌ترین اطلاعات محلات هدف از جمله میزان جمعیت، تعداد خانه و خانوارها، جنسیت ساکنین و حتی مسیرهایی که از روی گسل عبور کرده است در این سامانه مشخص شده و امکان کنترل پروژه‌ در این مناطق نیز برای ما فراهم است.

عشایری در تشریح سومین سامانه بیان کرد: این سامانه مربوط به برنامه اقدام مشترک تمامی استان‌ها و اقدامات مصوب شده برای تک تک دستگاه ها است که همه مسئولین ذی‌ربط می‌توانند از این طرق از میزان همکاری هر سازمان و دستگاه در پیشبرد برنامه آگاهی یابند و آن را کنترل کنند.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: در این راستا سامانه دیگری جهت اطلاع‌رسانی از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در محلات هدف ایجاد شده که این امکان را به ما می‌دهد تا از میزان پیشرفت اجرایی هر پروژه در هر زمان آگاه شویم.

وی پنجمین سامانه را صدور صلاحیت ماده ۴ قانون احیا، نوسازی و بهسازی بافت‌ها شهری برای توسعه گراان دانست و گفت: توسعه‌گران می‌تواند در این سامانه  ثبت نام می‌کند و از این طریق صلاحیت لازم برای آغاز عملیات اجرایی در محلات هدف بازآفرینی را دریافت نمایند./

نظر شما