شناسهٔ خبر: 63463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان مطرح کرد:

لزوم رفع نواقص ایمنی راه‌ها در محورهای برفی

عباس شرفی ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه نیروهای راهداری در بارندگی‌های اخیر در آماده‌باش کامل هستند، گفت: مساله اصلی محورهای برفی کمبود و محدودیت‌های پروژه‌های ایمنی و نبود علایم موثر ایمنی در جاده‌ها است.

عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با اشاره به آخرین وضعیت محورهای استان از منظر تمهیدات زمستانی و ایمنی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در گردنه‌ها بارش برف داریم و در حال حاضر عبور و مرور در جاده‌ها در جریان است.

وی درباره وضعیت فعلی تمهیدات راهداری استان در روزهای بارندگی توضیح داد: از ۱۵ آذر همه نیروها در آماده‌باش کامل هستند و یک سری کارها مانند اورهال و تعمیر ماشین‌آلات تهیه شن و نمک را از قبل انجام داده‌ایم و تا امروز مشکلی نداشته‌ایم.

شرفی افزود: راهداری استان دارای ۳۲۰ دستگاه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین است و ۲۰۰ نفر از پرسنل در آماده‌باش کامل هستند. بقیه هم به صورت پشتیبانی آمادگی دارند و همه نیروها را آزاد نکرده‌ایم. 

این مدیر استانی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماشین‌آلات ادارات تابعه را نیز داریم، اکیپی هم در داخل اداره کل و اداره ماشین‌آلات مستقر کرده‌ایم که اگر احیانا شهرستانی با مشکل مواجه شد، بتوانیم کمک اعزام کنیم. در مجموع همه نیروها در حالت فعلی بارندگی به حالت آماده‌باش کامل و در راهدارخانه‌ها مستقر هستند، مگر آنکه برف سنگینی بیاید و اوضاع از کنترل خارج شود.

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه با اشاره به فرسودگی ماشین‌آلات راهداری گفت: فرسودگی ماشین‌آلات همیشه وجود دارد و در حال حاضر تنها مشکل ما درباره بحث‌های ایمنی است و مساله بیشتر محورها موضوع نبود خط‌کشی، نیوجرسی و علایم است که دچار محددیت است./

نظر شما