شناسهٔ خبر: 63465 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مديركل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد:

اصلاح روکش ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور طی ۹ ماه /افزایش ۴۵ درصدی بازسازی راه‌های کشور

رضا اكبری مديركل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه روکش ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور طی ۹ ماهه ابتدایی امسال اصلاح‌شده است گفت: با اصلاح این میزان روکش افزایش ۴۵ درصدی را نسبت به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شاهد هستیم.

رضا اكبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه در نه‌ماهه اول سال جاري حدود ۲ هزار و ۴۰۰ كيلومتر روكش آسفالت و ماسه آسفالت درراه‌های شرياني كشور اجراشده است افزود:این میزان اصلاح روکش نسبت به اهداف پیش‌بینی‌شده برای کل سال ۹ درصد و نسبت به اهداف برنامه‌ریزی‌شده برای ۹ ماهه امسال ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری ۶۸۳ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور لکه‌گیری شده اظهار کرد:طی ۹ ماهه ابتدای امسال ۲ هزار و ۳۷۴  کیلومتر از راه‌های کشور درزگیری،هزار و ۱۹۳ کیلومتر فوگ سیل، ۱۰۷ کیلومتر چیپ سیل و ۲۱۵ کیلومتر ميكروسرفيسينگ در راه‌ها اجرایی شده است.

اکبری با اشاره به اینکه درمجموع طی ۳ فصل گذشته سال جاری ۴ میلیون تن انواع آسفالت درراه‌های کشور استفاده‌شده گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۹۰ نقطه و مقطع حادثه‌خیز و پر تصادف درراه‌های کشور از محل اعتبارات ملی و استانی ایمن‌سازی و اصلاح‌شده‌اند.

مديركل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از ساماندهی ۴۵ مورد پاسگاه پلیس‌راه و ایست و بازرسی خبر داد و افزود:۲۱۲ پروژه بهسازي و روكش اسفالت راه‌های شرياني و ۶۶ پروژه اصلاح نقاط حادثه‌خیز براي افتتاح در بهمن‌ماه امسال هم‌زمان با جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گریزی بر اعتبارات سال جاری جهت نگهداری و روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور زد و گفت:برای نگهداری و روکش آسفالت راه‌های شریانی در ۹ ماهه امسال اعتباری بالغ‌بر ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از ردیف‌های ملی  (شامل مجموع ردیف‌های ابلاغي منابع عمومي و ساير منابع) مورداستفاده قرارگرفته است.

اکبری بابیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان تاکنون از سهمیه قیر قانون بودجه سال ۹۷ برای نگهداری راه‌های کشور اختصاص‌یافته است افزود:برای اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز در سال ۹۷ بودجه‌ای معادل ۳ هزار میلیارد ریال از بودجه عمومی کشور نیز تاکنون اختصاص‌یافته است.

نظر شما