شناسهٔ خبر: 63468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مدیریت بحران راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان خبر داد:

آماده باش کلیه نیروهای ستادی و راهداری استان اصفهان/استقرار فرماندهان عملیاتی در مناطق برف گیر

جلسه رئیس کارگروه تخصصی مدیریت بحران راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر وقوع برف و کولاک در استان اصفهان از آماده باش راهداران و نیروهای ستادی مرتبط با عملیات راهداری زمستانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان،سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای برای هفته جاری بارش برف و باران سنگین در کلیه نقاط کشور و همچنین استان اصفهان  را پیش بینی کرده است.براساس این اطلاعیه کمیته مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان به سرعت تشکیل جلسه داد.

رئیس کمیته مدیریت بحران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد:علاوه بر آماده باش راهداران و ماشین آلات،فرماندهان عملیاتی ستاد نیز باید در مناطق برف گیر،گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز مستقر شوند تا در صورت لزوم در سریعترین زمان ممکن در موقعیت حادثه قرار گیرند.

مهدی خضری ادامه داد:کلیه ماموریت‌ها و مرخصی‌ها در این ایام لغو خواهد شد و تمام ظرفیت ها در اختیار خدمت رسانی به مردم قرار خواهد گرفت.مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد:بخش حمل‌ونقل مسافر و بار استان اصفهان نیز برای مدیریت ترافیک و زمان بندی خروج ناوگان باید در جریان کامل وضعیت ترافیکی راه‌های استان قرار گیرند.

وی افزود:تقسیم استان به پنج منطقه عملیاتی جنوب، غرب،شمال، شرق و آزادراه‌ها برای تسریع در خدمت رسانی، بازدید از راهدارخانه‌ها و تجهیز آنها برای پذیرایی از در راه ماندگان،آماده باش شهرستان های همجوار، هماهنگی با پلیس راه  و سایر دستگاه های امدادرسان جاده ای، هماهنگی با پیمانکاران و... باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خواستار اعمال محدودیت‌های ترافیکی با هماهنگی پلیس راه برای محورهای خاص و اعمال سخت گیری بیشتر دررابطه با داشتن زنجیرچرخ در محورهای برف گیر، تاکید بر تکمیل بودن سوخت خودروهای، پیگیری برای توزیع سوخت در مجتمع های بین راهی، اطلاع رسانی کامل و جامع  درباره وضعیت راه ها به مردم از طریق صدا وسیما جمهوری اسلامی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، شد.

نظر شما