شناسهٔ خبر: 63475 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت:

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های فرودگاهی گرگان به ارزش ۵۰ میلیارد تومان/ آمادگی فرودگاه گرگان برای پذیرش همه تایپ‌های هواپیما

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه‌های گلستان از افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های فرودگاهی گرگان با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها فرودگاه گرگان پذیرای همه تایپ‌های هواپیما شده و تا ۱۵ سال آینده از توسعه بی‌نیاز می‌شود.

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از افتتاح ۴ پروژه در فرودگاه گرگان با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل سامانه‌های کمک ناوبری ILS و DVOR، تطویل باند فرودگاه و چراغ‌های اپروچ می‌شود که مجموع ارزش آن‌ها ۳۵ میلیارد تومان است.

آذری همچنین به کلنگ‌زنی یک پروژه در این فرودگاه اشاره کرد و افزود: پروژه توسعه اپرون و محوطه سازی فرودگاه گرگان با ارزش ۱۵ میلیارد تومان نیز امروز کلنگ زده شد. مدت زمان انجام این پروژه ۱۴ ماه پیش‌بینی شده است.

به گفته وی امروز مجموعا ۵۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه گرگان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان به افزایش ظرفیت فرودگاه گرگان بعد از افتتاح پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: با افتتاح این ۴ پروژه محدودیت پذیرش تایپ هواپیما در فرودگاه گرگان از بین رفته و این فرودگاه می‌تواند هر تایپ هواپیمایی را پذیرش کند. 

وی ادامه داد: همچنین با افتتاح این پروژه‌ها، فرودگاه گرگان به تمام دستگاه‌های کمک ناوبری مجهز شده است.

آذری افزود: بعد از افتتاح پروژه‌های توسعه اپرون و ترمینال جدید که ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز، نیاز برای طرح توسعه در فرودگاه گرگان برای ۱۵ تا ۲۰ سال آینده از بین می‌رود. در واقع تمام نیازهای ۲۰ سال آینده فرودگاه در این پروژه‌ها دیده شده است.

گفتنی است صبح امروز نیز حسن روحانی، رییس جمهور از فرودگاه کلاله بازدید کرد.

نظر شما