شناسهٔ خبر: 63480 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه سمنان خبر داد:

افزایش طول و مقاومت باند فرودگاه سمنان/ افتتاح پروازهای سمنان تا دهه فجر

فرودگاه سمنان مدیر فرودگاه سمنان از افزایش طول و مقاومت باند این فرودگاه خبر داد و گفت: پروازهای سمنان تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

حسين شجاعی، مدیر فرودگاه سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از افزایش طول باند این فرودگاه خبر داد و گفت: اقدامات خوبی در روند ساخت و تكميل فرودگاه سمنان انجام شده است.

شجاعي با بيان اينكه ساخت پايانه موقت فرودگاه سمنان به پايان رسيده است، ادامه داد: اكنون در حال توسعه پايانه فرودگاه هستيم.

مدير فرودگاه سمنان با تاكيد بر اينكه حدود ۶۰ ميليارد تومان طی سه سال گذشته در فرودگاه سمنان هزينه شده است، افزود: اين اعتبار را شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران تامين كرده است.

شجاعی درباره افزایش طول باند این فرودگاه نیز گفت: طول باند فرودگاه از ۲۸۰۰ متر به ۳۱۰۰ متر و مقاومت یا PCM آن نیز از ۳۵ به ۵۰ افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام طی ۷ تا ۸ ماه انجام شده است، افزود: این باند قبلا برای هواپیمای فوکر ۱۰۰ طراحی شده بود اما امروز ایرباس A۳۲۰ نیز توانایی نشست و برخاست در فرودگاه سمنان را دارد.

مدیر فرودگاه سمنان با اشاره به اینکه این فرودگاه اکنون پروازی ندارد، گفت: انشاااله قبل از دهه فجر فرودگاه و پروازهای آن با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

نظر شما