شناسهٔ خبر: 63508 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

فردا سامانه بارشی جدید همراه باران و برف از غرب وارد می‌شود/ کاهش دمای شدید از روز جمعه در کل کشور

آب و هوا- هواشناسی امروز سه‌شنبه شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال و غرب فارس، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری وهمچنین تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر و شمال و غرب فارس، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط در بخش‌هایی از مرکز، شمال شرق و شرق کشور به صورت بارش‌های پراکنده ادامه خواهد یافت.

برای فردا چهارشنبه بارش‌ها در جنوب غرب ادامه دارد و از بعدازظهر چهارشنبه، سامانه بارشی دیگری از نوار غربی وارد کشور می‌شود که ضمن تشدید بارش در جنوب غرب، سبب بارش باران و برف و وزش باد در استان‌های غربی و سواحل دریای خزر خواهد شد.

به تدریج گستره این وضعیت به مناطق مرکزی، بخش‌هایی از شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد و روز پنجشنبه با تقویت این سامانه کل کشور به جز جنوب شرق را در برخواهد گرفت.

روز جمعه از شدت این سامانه کاسته شده و محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق، جنوب شرق و مناطقی از غرب کشور خواهد شد و از اواخر وقت شنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه ضمن افزایش نسبی دما، وزش باد شدید در گیلان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه دمای هوا در سطح کشور از ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و تا روز دوشنبه این هوای به نسبت سرد ماندگار خواهد بود.

امروز غرب خلیج فارس مواج است و روزهای پنجشنبه و جمعه این شرایط ادامه داشته و دریای خزر هم طی این مدت همین وضعیت را خواهد داشت.

تهران امروز بیشینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر را تجربه خواهد کرد و انتظار می‌رود فردا صبح کمینه دما در پایتخت صفر باشد. هوای تهران روز سه‌شنبه کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است و فردا احتمال افزایش ابر در اواخر وقت وجود دارد.

پیش بینی می‌شود امروز بندرعباس و زاهدان با دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و در مقابل زنجان با دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان باشند.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما