شناسهٔ خبر: 63510 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد

بازگشایی ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی در اردبیل/هزار و ۸۰۳ کیلومتر باند برف‌روبی شد/رفع مسدودیت از ۷۲ جاده روستایی

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه از شب گذشت تاکنون ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی بازگشایی و هزار و ۸۰۳ کیلومتر باند برف‌روبی شده است، گفت: تاکنون ۷۲ جاده روستایی رفع مسدودیت و ۱۱۳ خودرو در برف مانده نیز رهاسازی شده‌اند.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، درباره آخرین وضعیت محورهای اصلی و روستایی در پی برودت هوا و بارش برف اخیر به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در شهرستان‌های خلخال و کوثر و گردنه صایین بارش برف شدید را داشتیم و بر اثر آن راه‌های حدود ۱۰۵ روستا در شهرستان خلخال و ۱۰۰ روستا در شهرستان کوثر مسدود شد.

وی افزود: در حال حاضر جاده‌های ۵۵ روستا بازگشایی شده است، البته عملیات بازگشایی ۱۷ روستا امروز به پایان می رسد. این محورها اغلب کولاک‌پذیر هستند و غالبا در برف و بارندگی شدید با مسدودی مقطعی همراهند.

رحمتی اضافه کرد: از ۱۰۵ روستا در خلخال نیز تا به حال راه‌های حدود ۲۵ روستا بازگشایی شده است. همکاران از شب گذشته مشغول به کار هستند و عملیات برف‌روبی و بازگشایی محورها تا امروز ادامه دارد.

این مدیر استانی در ادامه درباره برف‌روبی از دیگر محورهای استان نیز توضیح داد: شب گذشته هزار و ۸۰۳  کیلومتر برف روبی شده و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی نیز بازگشایی شده است. همچنین به ۱۱۳ خودرو درگیر در برف نیز کمک شد.

رحمتی همچنین گفت: بیشترین برف را در خلخال  و اسالم داشتیم که منجر به تعطیلی مدارس شده؛ هرچند در حال حاضر بارش برف قطع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به رانندگان و ترددکنندگان در جاده‌های استان توصیه کرد استفاده از ابزار ایمنی و زنجیر چرخ و رعایت توصیه‌های پلیس راه در محورها ضروری است./  

نظر شما