شناسهٔ خبر: 63533 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه خبر داد:

۳ هزار و ۲۶۵ سفر از پایانه مسافربری ساوه انجام شد/تهران مقصد بیشتر اتوبوس‌های مسافربری است

بزرگراه رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه با اشاره به انجام ۳ هزار و ۲۶۵ سفر از پایانه‌ مسافربری این شهرستان در دی ماه سال جاری گفت: مقصد اغلب مینی‌بوس‌ها تهران و قم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم مردانی، رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه در خصوص عملکرد دی‌ماه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در بخش نگهداری راه، ابنیه فنی و نگهداری ماشین‌آلات راهداری عنوان کرد: در ماه جاری شانه‌سازی و رفع افتادگی شانه‌راه و اصلاح شیب شیروانی در محور ساوه-یولاق و رازین- پلنگی‌آباد به طول ۶ کیلومتر و تیغ‌زنی و تسطیح شانه راه در محور انجیلاوند به طول ۱۰ کیلومتر انجام گرفت.

وی با اشاره به پاکسازی و تنقیه زیرپل‌های آزاد راه ساوه – تهران در دی‌ماه افزود: در راستای نگهداری از راه‌ها و رفع نواقص، عملیات لکه‌گیری آسفالت سرد در سطح حوزه استحفاظی به مقدار ۸ تن و لکه‌گیری آسفالت گرم در سطح حوزه استحفاظی به مقدار ۱۰ تن انجام گرفت، همچنین تابلوهای آسیب‌دیده در محورهای تحت پوشش جمع‌آوری و ۹۵ عدد تابلو محورها نصب شد.

مردانی تعمیر روشنایی محور ساوه – همدان و آزاد راه ساوه – تهران و ادامه عملیات اجرای پروژه زیرگذر سه راهی آوه محور ساوه – سلفچگان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه استحفاظی شهرستان ساوه عنوان کرد.

وی با اشاره به بارش‌های زمستانه در محورهای مواصلاتی شهرستان ساوه گفت: به دلیل استفاده از نمک، شن و ماسه در زمان وقوع بارش و به جهت سهولت در تردد، هزار و ۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک جهت تفکیک ریزدانه از درشت دانه در راهدارخانه آزادراه ساوه-تهران سرند و ۵۰۰ تن ماسه جهت مخلوط شدن با نمک به راهدارخانه مذکور حمل شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه با اشاره به تعمیر، سرویس و آماده‌سازی ماشین‌آلات برفروبی همزمان با آغاز فصل زمستان در خصوص برفروبی و بازگشایی محورهای تحت پوشش شهرستان همزمان با بارش برف افزود: با شروع فصل زمستان، جابجایی لگن کمپرسی جهت آماده کردن عملیات برف‌روبی و نصب نمکپاش مکانیزه انجام گرفت و در بارش‌های اخیر محورهای روستایی چنار-ساریقاش، ساوه-یولاق، ساوه-نیوست برفروبی و بازگشایی شد.

وی رفع آبشستگی روی پل قره‌چای و اصلاح آن در محور ساوه – سلفچگان، تخلیه آب‌های سطحی و پاکسازی زیرپل‌های آزاد راه ساوه – تهران، هدایت آب‌های سطحی به زیر دهانه پل‌ها در آزاد راه ساوه – تهران، پاکسازی صحنه تصادف در سطح حوزه، سرویس، نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات، جمع‌آوری و ارسال صفحه گاردریل‌های آسیب‌دیده به اداره کل استان و برخورد با متخلفین حریم راه، پلمپ درب‌های باز شده به حریم راه بدون اخذ مجوز در محور ساوه – طرازناهید را از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه عنوان کرد.

مردانی با اشاره به برگزاری جلسه تکمیل پروژه روشنایی و ایمن‌سازی محور قدیم ساوه – تهران(حد فاصل ساوه تا شهر صنعتی کاوه) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ساوه، در خصوص عملکرد گشت‌ راهداری شهرستان بیان کرد: گشت راهداری ساوه روزانه در دو شیفت روز و شب در کلیه محورهای مواصلاتی بخش مرکزی شهرستان با استفاده از یک دستگاه ایسوزو فعال است و نسبت به ارائه وضعیت موجود جاده به کارشناس مربوطه و ثبت اطلاعات در سامانه گزارش روزانه گشت راهداری، اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: گشت راهداری شهرستان به صورت شبانه‌روزی در ایام تعطیل در محورهای مواصلاتی شهرستان فعال است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره در حوزه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های مسافربری و حمل کالا با اشاره به بازدید مشترک کارشناس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه و پلیس راه از ناوگان مسافربری تصریح کرد: شهرستان ساوه در حوزه عملکرد شرکت‌های مسافربری برون‌شهری، دارای سه شرکت مسافربری با اتوبوس، ۶ شرکت مسافربری با مینی‌بوس و ۴ شرکت مسافربری با تاکسی است.

وی با بیان اینکه غالب اتوبوس‌های پایانه مسافربری ساوه به مقصد تهران، قم، خرم‌آباد، گیلان، اراک و کرمانشاه سفر می‌کنند، مقصد اکثر مینی‌بوس‌ها را تهران، قم و اطراف شهرستان و مقصد تاکسی‌های پایانه را تهران، قم و اراک دانست.

مردانی تعداد سفرهای انجام شده در آذرماه سال جاری را ۳ هزار و ۵۸۰ سفر و جهت جابجایی ۳۵ هزار ۶۹۰ مسافر عنوان کرد که این رقم در دی ماه سال جاری به ۳ هزار و ۲۶۵ سفر و جابجایی ۳۴ هزار و ۹۸۰ مسافر رسید.

وی در خصوص عملکرد شرکت‌های حمل و نقل کالای برون‌شهری با اشاره به فعالیت ۲۷ شرکت در این حوزه اظهار کرد: در دی ماه سال جاری در شهرستان ساوه ۲۶ شرکت حمل و نقل فعال بوده که ۲۵ هزار و ۹۸۷ تعداد بارنامه با تناژ ۲۸۴ هزار و ۶۵۱ تن صادر شده است که عوارض جابجایی این حجم تناژ ۹ میلیارد و یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۸۵۲ ریال برآورد شد.

این مدیر استانی اضافه کرد: این آمار در آذرماه برابر با صدور ۲۶ هزار و ۶۴۹ فقره بارنامه با تناژ ۲۹۱ هزار و ۳۹۶ تن كالای جابجا شده بود و عوارض جابجایی در ماه گذشته نیز ۹ میلیارد و سه میلیون و ۲۴۸ هزار و ۹۶۰ ریال برآورد شده است.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساوه به آمار ایمنی و ترافیک حمل و نقل کالا در دی ماه ۹۷ اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی مذکور ۲۷ پروانه عبور به مبلغ ۶ میلیون و ۶۱۵ هزار ریال، ۱۵ اضافه تناژ به مبلغ ۲۲ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۷۶۰ ریال، ۱۷ کدرهگیری به مبلغ ۷۷ میلیون و ۸۰۵ هزار ریال و ۲۸ فقره زیرتناژ به مبلغ ۹۵۲ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۲۱۵ ریال صادر شده است./وی افزود: در آذرماه ۹۷ تعداد ۷۳ پروانه عبور به ارزش ۱۵ میلیون ریال، ۱۰ فقره اضافه تناژ به مبلغ ۱۳ میلیون و ۴۲۳ هزار و ۴۸۰ ریال، ۱۵ کد رهگیری به مبلغ ۷۰ میلیون و ۹۰۰هزار ریال و ۱۹ زیرتناژ به مبلغ ۳۴۴ میلیون صادر شد.

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مردانی بازدید از شرکت‌های حمل و نقل کالا توسط کارشناسان واحد حمل و نقل اداره ساوه، بازدید از پایانه مسافربری شهرستان ساوه در جهت بررسی عملکرد شرکت‌های مسافربری، وضعیت بهداشت و تجهیزات ایمنی خودروها و دفاتر شرکت‌ها و برگزاری جلسه‌ای جهت بررسی مشکلات حمل و نقل کالای شهرستان را از اقدامات صورت گرفته در حوزه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و شرکت‌های مسافربری و حمل کالا دانست./

نظر شما