شناسهٔ خبر: 63537 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

با همکاری راه آهن و آموزش و پرورش فارس صورت می گیرد

فرهنگ‌سازی ایمنی مدارس حاشیه خطوط ریلی

راه‌آهن در جلسه بین مدیران کل راه‌آهن و آموزش و پرورش فارس بر فرهنگ سازی ایمنی مدارس حاشیه خطوط ریلی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن فارس گفت: با توجه به لزوم فرهنگ سازی ایمنی و استفاده از قطار، برنامه فرهنگ سازی ایمنی در مدارس مناطق حاشیه خطوط ریلی از ابتدای تاسیس راه اهن فارس آغاز شده و با توجه به لزوم اطلاع رسانی نیاز است این برنامه به طور گسترده در کلیه مدارس فارس اجرا شود.

وی ادامه داد: کارشناسان فنی این اداره کل آمادگی دارند تا با حضور در مدارس، آموزش های ایمنی و استفاده از قطار را ارایه دهند.

ولدی همچنین نسبت به برگزاری اردو و سفرهای دانش آموزی اعلام آمادگی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز سیستم حمل و نقل ریلی را ایمن ترین شیوه حمل و نقلی معرفی کرد و بر استفاده از ظرفیت های این سیستم در سفرها و اردوهای دانش آموزی تأکید کرد.

نجفی گفت:امنیت و فرهنگ سازی دو نکته ای است که در سفرها و اردوهای دانش آموزی مطرح می شود و این دو موضوع در سیستم حمل و نقل ریلی وجود دارد.

نجفی تصریح کرد:آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که از ظرفیت کارشناسان راه آهن برای فرهنگ سازی و آموزش در کلیه مدارس استفاده کند.

ایجاد و استقرار قطار شیراز- مشهد برای استفاده از سفرهای اردویی و پیاده سازی قطار تفریحی در اردوگاه شهید دستغیب نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به منظور آموزش و فرهنگ سازی حمل و نقل ریلی در مدارس، تفاهم نامه همکاری بین راه آهن و آموزش و پرورش منعقد شد.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش فارس به اتفاق معاون پرورشی و رییس سازمان دانش آموزی آن اداره کل، از ایستگاه راه آهن شیراز، سالن مسافری، واحدکنترل سیر و حرکت قطارها، سکوی مسافری و سالن قطارها بازدید کرد.

نظر شما