شناسهٔ خبر: 63556 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

فراگیر شدن بارش‌ها در کل کشور با شمالی جریانات بر روی دریای خزر/خروج سامانه بارشی روز شنبه از شمال شرق

آب و هوا امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، بارش‌ها به ترتیب در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های فارس و بوشهر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، بارش‌ها به ترتیب در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های فارس و بوشهر آغاز می‌شود.

بعدازظهر امروز فعالیت سامانه به تدریج به غرب، شمال غرب، مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد. بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار است و در ارتفاعات برف به صورت برف خواهد بود.

لازم به ذکر است که تا اواخر امروز وزش باد جنوبی در اردبیل ادامه خواهد داشت.

برای فردا پنجشنبه با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریا شروع شده و گستره فعالیت سامانه کل کشور را فرا می‌گیرد.

بارش در این روز در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، غرب فارس، شمال بوشهر، غرب استان‌های کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام شدت دارد و برای دامنه‌های البرز مرکزی بارش برف، وزش باد و کولاک پیش‌بینی می شود.

جمعه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس در غرب کشور، شرق و جنوب شرق بارش ادامه خواهد داشت و شدت بارش در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، دامنه‌های البرز شرقی مشاهده می‌شود.

این سامانه شنبه در سواحل خزر، دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور فعال است و بعدازظهر این روز از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

فردا پنجشنبه در نیمه جنوبی و جمعه در جنوب شرق کشور وزش بادهای شدید هم دور از انتظار نیست و از اواخر جمعه و طی روز دوشنبه کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه ای برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج و طوفانی است و جمعه مرکز و شرق منطقه مواج است. همچنین اواخر وقت فردا و طی روز جمعه دریای خزار مواج می‌شود و شنبه بعدازظهر این سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

تهران امروز آسمانی کمی ابری همراه با غبارصبحگاهی داشت و پیش بینی می‌شود بعدازظهر افزایش ابر را شاهد باشیم و از اواخر وقت بارش باران و وزش باد دور از انتظار نیست. بیشینه دمای تهران امروز ۱۵ درجه پیش بینی شد و فردا صبح کمینه دما ۲ درجه بالای صفر خواهد بود.

بندرعباس با دمای ۲۷ درجه بالای صفر امروز گرم‌ترین مرکز استان و یاسوج با دمای ۷ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان لقب گرفت.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما