شناسهٔ خبر: 63563 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل جدید شرکت بازآفرینی در جلسه تودیع و معارفه اعلام کرد

ضرورت ایجاد عزم ملی برای تحقق اهداف برنامه بازآفرینی شهری/ در مسیر درمان معضلات مناطق ناکارآمد از پیشگیری غافل نشویم

محمد پژمان مدیرعامل جدید شرکت بازآفرینی شهری ایران وجود یک عزم ملی برای پیشبرد برنامه بازآفرینی را نیاز اصلی در این حوزه دانست و گفت: مسئله بازآفرینی امروز مورد تأکید ویژه رهبری و رئیس‌جمهوری است، مسئله‌ای که قطعا فرابخشی و بین دستگاهی محسوب شده و مستلزم حمایت تمامی بخش‌های حاکمیتی و عمومی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل جدید شرکت بازآفرینی شهری ایران طی سخنرانی در مراسم تودیع هوشنگ عشایری و معارفه خود که با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، بیان کرد: سیاست کلیدی وزارت راه و شهرسازی که از واژگانی چون احیا، نوسازی و بهسازی عبور کرده و امروز به بازآفرینی رسیده نشان‌دهنده تکامل ادبیات این مفهوم بوده که طی سال‌های گذشته در هر دوره از بُعدی جدید مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

پژمان وجود یک عزم ملی برای پیشبرد برنامه بازآفرینی را نیاز اصلی در این حوزه دانست و گفت: مسئله بازآفرینی امروز مورد تأکید ویژه رهبری و رئیس‌جمهوری است، مسئله‌ای که قطعا فرابخشی و بین دستگاهی محسوب شده و مستلزم حمایت تمامی بخش‌های حاکمیتی و عمومی خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت همکاری معاونت شهرسازی و معماری و همچنین سازمان ملی زمین و مسکن در راه اهداف برنامه بازآفرینی اعلام کرد: در این راه بازنگری در سازوکارها و ساختارها لازم است که به حمایت بیشتر وزیر راه و شهرسازی و همچنین دولت نیاز دارد تا این مسیر با سرعت بیشتری طی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت احیای هرچه سریع‌تر مناطق ناکارآمد به ویژه سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی بیان کرد: نکته مهم آن است که در مسیر بازآفرینی و درمان این نواحی از پیشگیری و جلوگیری از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی نیز غافل نشویم.

مدیرعامل جدید شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: قطعا باید کمبودهای این نواحی جبران شده و از امور یک جانبه و چندجانبه محدود پرهیز شود، چرا که موضوع نوسازی تابع شرایط فرهنگی ساکنان بوده و نمی‌توان با یک راه حل، تمامی مشکلات را حل کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنم در پاسخ به اعتماد وزیر راه و شهرسازی با بهره‌گیری از تجربه موجود و تکیه به ظرفیت و توان شرکت شاهد اتفاقات خوبی در این دوره باشیم./

نظر شما