شناسهٔ خبر: 63571 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی

تاکید بر طراحی مدل اقتصادی برای زیرمجموعه‌های حمل‌ونقل

جلسه معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌و‌نقل تاکید کرد: به منظور ساماندهی نابسامانی‌های اقتصادی، لازم است برای هر یك از زیرمجموعه‌های فعال در حوزه حمل‌و‌نقل یك مدل اقتصادی طراحی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در معاونت حمل‌و‌نقل به‌عنوان نهاد هماهنگ‌كننده همه مُدهای حمل‌و‌نقلی، اداره كل ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌و‌نقل یكی از ادارات مهم برای نیل به اهداف است و باید تمامی پروژه‌های قبلی از جمله پیشبرد و توسعه پروژه‌های TOD، به‌روزرسانی آیین‌نامه ۱۲ جلدی طراحی راه‌های شهری و ارتباط مستمر با ادارات كل استانی از طریق رابطین حمل‌و‌نقل ادامه یابد.

وی در ادامه بر انجام دو وظیفه معاونت حمل‌ونقل در اداره کل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری مبنی بر بررسی کیفیت خدمات ارائه شده به مسافران در شقوق حمل‌ونقل و بحث ارزیابی با رویكرد بهبود وضع اقتصادی تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های حمل‌و‌نقلی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص وظیفه اول بیان داشت: در حال حاضر مُدهای مختلف حمل‌و‌نقل با مشكلات و مسائل مختلفی از جمله كیفیت خدمات ارایه شده به مسافرین، تأخیرهای هواپیماها، قطارها و ... مواجه هستند که هم‌اکنون اطلاعات بسیار كمی از آن‌ها وجود دارد. ابتدا باید شاخص‌های مربوطه استخراج‌شده و پس‌ازآن وضعیت مطلوب ارائه خدمات برای تمامی شقوق حمل‌و‌نقل روشن و به مردم انتقال داده شود.

آدم نژاد خاطرنشان کرد: این اقدام باعث می‌شود تا تمامی مسافرین و شهروندان نسبت به حق و حقوق خود آشنایی كامل داشته باشند و بعد از آن ضمن پایش وضعیت سعی شود تا حداقل وضعیت استاندارد و مطلوب حاصل گردد.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌و‌نقل را به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت راه و شهرسازی در این حوزه برشمرد.

 این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی ضعف‌های سیستماتیك مبتنی بر رقابت ناسالم خدمات‌دهنده و مشتریان را عامل بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی در این حوزه دانست و گفت: لازم است برای هر یك از زیرمجموعه‌های فعال در حوزه حمل‌و‌نقل یك مدل اقتصادی طراحی شود و از این طریق با ارزیابی عملكرد سعی در اقتصادی شدن آن مجموعه‌ها کرد؛ البته در این رابطه باید از ظرفیت‌های كارشناسی به طور حداكثری بهره‌گیری شود.

گفتنی است،‌ محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی به پیشنهاد شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل، محسن صادقی را به عنوان مدیرکل دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی منصوب کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما