شناسهٔ خبر: 63580 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزير راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران مطرح كرد

توسعه پس‌كرانه‌ها در دستور كار است/ ارايه مشوق‌های لازم برای سرمايه‌گذاری بخش خصوصی از سوی سازمان بنادر

راستاد در جمع مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی با اعلام اين مطلب كه هشت پروژه بندری با سرمايه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر امام خمينی، آبادان و خرمشهر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: توسعه پس‌كرانه‌ها در دستور كار است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی در حاشيه بازديد از بنادر امام خميني، آبادان و خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت پروژه با سرمايه‌گذاری بخش خصوصی يا به بهره‌برداری رسيده و يا عمليات اجرايی آن با سرمايه‌ای بالغ بر ٧٠٠ ميليارد تومان آغاز شده است.

معاون وزير راه و شهرسازی ادامه داد: رويكردی كه ما در بنادر كشور داريم اين است كه صرفا بنادر، محلی برای تخليه و بارگيری و نگهداری كالا نيستند بلكه باید فعاليت‌های ارزش افزوده‌ای و توليدی در پس‌كرانه‌های بنادر شكل بگيرد.

راستاد افزود: خوشبختانه بندر امام خمينی توانسته از اين نظر جايگاه خوب و مطلوبی را در بين بنادر كشور به خود اختصاص دهد و موردتوجه و استقبال بخش خصوصی برای سرمايه‌گذاریهای روبنايی و تجهيزاتی و البته صنايع توليدی قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردی تصريح كرد: سياست سازمان بنادر و دريانوردی اين است كه كماكان با ارايه مشوق‌های لازم زمينه را برای سرمايه‌گذاری هرچه بيشتر بخش خصوصی در پس‌كرانه‌های بندر امام فراهم كند تا هم موجب افزايش رقابت‌پذيری بندر امام شود و هم اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه را به همراه داشته باشد.

به گفته راستاد، تاكنون بخش خصوصی حدود ١٢ هزارميلياردتومان سرمايه‌گذاری در پس كرانه‌های بنادر انجام داده است كه عمدتا مربوط به روبناها و تجهيزات بندری و بعضا صنايع خصوصا در بندر امام خمينی و بندر امیرآباد است.

وی خاطرنشان كرد: برنامه ما اين است كه با توسعه پس‌كرانه های بنادر به ويژه در بندر شهيدرجايی و بندر چابهار زمينه را برای اينكه الگوی مشابه بندر امام خمينی در آنجا هم پياده شود، فراهم كنيم.

 

  •  

نظر شما