شناسهٔ خبر: 63589 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

فعالیت سامانه بارشی برف و باران در کل کشور/ احتمال برفی شدن تهران/ افت بالای دما با برف و باران در نیمه شمالی

آب و هوا امروز با تقویت سامانه بارشی، گستره بارش‌ها علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، به تدریج شرق، شمال شرق و مناطق جنوبی کشور را فرا خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس مدل‌های پیش‌رو هواشناسی، امروز با تقویت سامانه بارشی، گستره بارش‌ها علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، به تدریج شرق، شمال شرق و مناطق جنوبی کشور را فرا خواهد گرفت به جز جنوب شرق کشور، گستره فعالیت سامانه کل کشور را در برمی‌گیرد و بارش‌ها به صورت برف و باران با اُفت ۸ تا ۱۰ درجه دما در نیمه شمالی به جز شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین امروز پنج شنبه غرب خلیج فارس و روز جمعه تنگه هرمز، مرکز و شرق خلیج فارس مواج و طولانی خواهد بود همچنین اواخر وقت پنج شنبه و روز جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه عمده فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال شرق کشور، سواحل دریای خزر و به صورت خفیف‌تر در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود و بارندگی در غالب مناطق به صورت برف با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش باران همراه با وزش باد خواهند داشت.

این سامانه سبب کاهش قابل ملاحظه دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

شنبه بارندگی در شرق سواحل دریای خزر، بخش‌های جنوبی دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شمالی شرق کشور به صورت بارش پراکنده برف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد شد.

تهران امروز بیشینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر را تجربه کرد و انتظار می‌رود در سردترین زمان ممکن به ۵ درجه بالای صفر برسد. پایتخت امروز آسمانی ابری همراه با بارش باران و وزش باد را تجربه کرد و دور از انتظار نیست از اوایل شب شاهد وزش های باد شدیدتر همراه با برف باشیم.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما