شناسهٔ خبر: 63600 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

اعلام آمادگی ۹۲ شرکت سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح بازآفرینی شهری/انتصاب معاونان مسکن، شهرسازی و معماری و بازآفرینی شهری/اختصاص یک و نیم میلیون هکتار زمین برای تسریع در پیشبرد طرح‌های مسکن

گزارش آخر هفته اعلام آمادگی ۹۲ شرکت سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح بازآفرینی‌شهری، انتصاب معاون جدید مسکن، شهرسازی و معماری و بازآفرینی شهری، تاکید بر ضرورت تصویب طرح ویژه برای ساماندهی منطقه ۲۲ تهران، اتمام مسکن‌های مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تا سال ۹۸، اختصاص یک و نیم میلیون هکتار زمین برای تسریع در پیشبرد طرح های مسکن و امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن و شورای عالی استان‌ها در تهیه و تدوین طرح هادی و ساخت مسکن روستایی از اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

اعلام آمادگی ۹۲ شرکت سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح بازآفرینی‌شهری

وزیر راه و شهرسازی در نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی با اعلام این كه اجرای طرح بازآفرینی شهری از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازهم است و پیگیری می‌شود، از اعلام آمادگی ۹۲ شركت برای آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: بهسازی و بازآفرینی كمك می‌كند تا محلات ما با كیفیت مطلوب ادامه حیات دهند.

افتتاح ۲۲۰ واحد مسکن مهر گلستان با هزینه بالغ بر ۱۳ میلیاردتومان

هفته گذشته و همزمان با حضور رئیس جمهوری در استان گلستان چندین طرح زیربنایی و اقتصادی در این استان به بهره برداری رسید. بخشی از این طرح‌ها با تایید حسن روحانی و با اعلام محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در استان گلستان به بهره برداری رسید.

به گفته اسلامی، ۷.۷ میلیارد تومان آن از طریق تسهیلات بانکی و مابقی از طریق مشارکت مردمی بوده است که این تعداد خانواده از این واحدها بهره‌مند می‌شوند.

اراضی دولتی برای تولید مسکن در خوزستان از طریق مشارکت واگذار می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از مسکن‌های مهر استان خوزستان با اعلام این مطلب که اولویت وزارتخانه اتمام مسکن‌های مهر باقیمانده‌ای است که مشکلات حقوقی و قضایی ندارند، گفت: با استاندار خوزستان گفتگو کرده‌ایم تا از طریق مشارکت اراضی که می‌تواند برای تولید مسکن به ویژه برای مسکن خانه اولی‌های مورد استفاده قرار بگیرد واگذار شوند.

نگاه خودرو محور در شهرهای جدید به حداقل می رسد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی آخرین وضعیت برنامه تولید و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با بیان اینکه عواملی چون معماری، نظام دسترسی و سرانه‌ها باید به گونه‌ای در شهرهای جدید ایجاد شود که زندگی را برای مردم تسهیل کند گفت: ما فروشنده و سازنده در شهرهای جدید نیستیم بلکه ناظر امور اجرایی بوده و باید از این طریق کیفیت را در این نواحی بالا ببریم تا شناسنامه ساختمانی به دست آمده ضمن برخورداری از تمامی شاخص‌های فنی و قانونی ما را در آینده دچار عوارض حقوقی نکند.

ضرورت تصویب طرح ویژه برای ساماندهی منطقه ۲۲ تهران

وزیر راه و شهرسازی در بیستمین جلسه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران در سال ۹۷ گفت: مشکلات منطقه ۲۲ شهرداری تهران با تدوین و تصویب یک طرح ویژه ساماندهی خواهد شد.

فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی شد

وزیر راه و شهرسازی در حکمی فرزانه صادق‌مالواجرد را به سمت معاون خود در حوزه معماری و شهرسازی منصوب کرد.

انتصاب سیدمازیار حسینی به سمت معاون مسکن و ساختمان

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، سیدمازیار حسینی به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان منصوب شد.

انتصاب سیدمحمد پژمان به سمت مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، سیدمازیار حسینی به سمت معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و ساختمان منصوب شد.

ضرورت رفع دغدغه های مردم در بخش مسکن

وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه معاون مسکن و همچنین شهرسازی و معماری، گفت: شد تقاضا و عدم عرضه یا کاهش عرضه در جامعه هدف، وضعیتی به وجود می‌آورد که اقشار فاقد مسکن بیش از ۸۰ درصد درآمد ماهانه خود را بابت اجاره‌بها پرداخت می‌کنند و این فقر و سختی که به خانواده‌های فاقد مسکن تحمیل می‌شود، آسیب‌های اجتماعی پیرامون خود دارد که باید در راستای بهبود این وضعیت حرکت شود.

اتمام مسکن های مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر تا سال ۹۸

نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام‌ آخرین وضعیت مسکن های مهر بالای ۲۵ هزار نفر، گفت: به دنبال این هستیم که پروژه‌های مسکن مهری که بحث و مشکل حقوقی ندارند را تا پایان سال آینده به اتمام رسانده و تحویل مردم عزیز کشورمان دهیم.

اختصاص یک و نیم میلیون هکتار زمین برای تسریع در پیشبرد طرح های مسکن

نبیان همچنین در هفته گذشته و در نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ضمن اعلام این كه با تاكید وزیر راه وشهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار مسكونی در دستور كار است گفت: سازمان ملی زمین و مسكن یك و نیم میلیون هكتار زمین جهت واگذاری برای تمامی طرح‌های مسكن در اختیار دارد كه براساس دستورالعمل‌ها و ابلاغ‌ها در حوزه‌های مختلف واگذار خواهد شد.

۵۷ هزار مسکن مهر بدون متقاضی به ارگان های حمایتی واگذار شد

قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه ۵۷ هزار مسکن مهر بدون متقاضی به ارگان‌های حمایتی واگذارشده‌اند گفت: از سال ۱۳۸۶ که طرح مسکن مهر آغازشده است تاکنون ساخت یک میلیون و ۹۸۶ هزار واحد به پایان رسیده است.

۹ درصد مساحت تهران روی گسل قرار دارد

محمد شکرچی زاده ئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بابیان اینکه ۹ درصد مساحت شهر تهران روی گسل قرار دارد گفت: بسیاری از مباحث مقررات ملی ساختمان تا امروز توسط این مرکز به‌روزرسانی شده است و تلاش ما بر این است تا تمامی مباحث تا ابتدای سال آینده به‌روزرسانی شود.

تامین مالی ۴۸۰ هزار واحد مسکونی با رقم ۱۸۰ هزار میلیاردریال توسط بانک مسکن در سالجاری

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک مسکن ضمن تشریح عملکرد ۱۰ ماهه آن بانک و اعلام تامین مالی ۴۸۰ هزار واحد مسکونی با رقم ۱۸۰ هزار میلیارد ریال، گفت:در حال حاضر منابع صندوق تمام شده و این صندوق متکی به وصولی‌های مسکن مهر است. از این رو افزایش سقف وام مسکن دیگر در دستور کار نیست.

مدیرعامل بانک مسکن ضمن تشریح عملکرد ۱۰ ماهه آن بانک و اعلام تامین مالی ۴۸۰ هزار واحد مسکونی با رقم ۱۸۰ هزار میلیارد ریال، گفت:در حال حاضر منابع صندوق تمام شده و این صندوق متکی به وصولی‌های مسکن مهر است. از این رو افزایش سقف وام مسکن دیگر در دستور کار نیست.

امضای تفاهم نامه بنیاد مسکن و شورای عالی استان ها برای تهیه طرح های هادی و ساخت مسکن روستایی

تفاهم‌نامه همکاری متقابل به منظور تهیه طرح‌های هادی روستایی و ساخت مسکن روستایی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای عالی استان‌ها به امضا رسید.

بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این تفاهم نامه شاملِ همکاری متقابل در تهیه طرح‌های هادی روستایی، همکاری در صدور مجوز ساخت و ساز در روستاها، همکاری در زمینه اعطای تسهیلات مسکن روستاها، همکاری و هماهنگی دو جانبه در امر معابر روستاها، همکاری در زمینه تفکیک اراضی و اماکن عمومی، همکاری برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های عمرانی، همکاری در تهیه و اجرای طرح های منظومه‌های پایدار روستایی است.

سنددار کردن ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکن روستایی با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام این مطلب که تاکنون بیش از دو میلیون واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی شده‌اند از تهیه طرح هادی برای ۹۴ درصد روستاهای کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر، نزدیک به سه میلیون و ۲۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی سنددار شده‌اند.

نظر شما