شناسهٔ خبر: 63603 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دسترسی ریلی عامل ارتقا و افزایش رقابت‌پذیری در بنادر کشور/ توسعه پس‌کرانه بندر بوشهر

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بازدید از بندر بوشهر، گفت: توسعه راه‌ها و امکان دسترسی ریلی کمک می‌کند تا وضعیت بنادر ارتقا پیدا کرده و مزیت رقابتی مناسبی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از بندر بوشهر، در خصوص افتتاح پروژه‌های وزارت راه و شهر سازی در استان بوشهر و تاثیر آن بر روند فعالیت‌های بندر بوشهر، افزود: باتوجه به اینکه یکی از ضرورت‌های بنادر تجاری این است که دسترسی مناسب به سیستم‌های حمل ونقل داشته باشند، طبیعتا توسعه راه‌ها و امکان دسترسی ریلی کمک می‌کند تا وضعیت بنادر ارتقا پیدا کرده و مزیت رقابتی مناسبی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بندر بوشهر با توجه به روند توسعه ایی که در آن در حال انجام است و امکانی که در مجتمع بندری نگین  ایجاد شده توسعه راه‌ها و امکان دسترسی ریلی آن بسیار در حجم تجارت و جذب سرمایه‌گذار موثر است.

راستاد افزود: همانطور که سازمان بنادر و دریانوردی با افزایش عمق کانال به دنبال توسعه دسترسی دریایی است به تناسب آن بایستی فضا برای دسترسی مناسب تر در پس‌کرانه‌ها فراهم شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی عنوان کرد: انتظار داریم با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای بندر بوشهر و دسترسی ریلی از مزیت‌های حمل و نقل بین وجهی استفاده بهینه ببریم و بندر بوشهر هم بتواند شرایط مناسبی را بدست آورد.

نظر شما