شناسهٔ خبر: 63608 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

کاهش شدید دما در کشور و ماندگاری تا اواسط هفته پیش رو/ کاهش کیفیت هوا در غرب با ورود توده گردوخاک از عراق

آب و هوا امروز با عمده فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق، سواحل دریای خزر و با شدت کمتر در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز، استان واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس پیش بینی کلی مطابق نقشه های همدیدی و آینده نگری و همچنین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز با عمده فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق، سواحل دریای خزر و با شدت کمتر در شمال غرب، غرب، بخش هایی از مرکز، استان واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی است.

بارش ها در غالب مناطق به صورت برف همراه باد است و شدت بارش در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

همچنین بخش هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارش باران، رعدوبرق و وزش شدید خواهند داشت.

این سامانه سبب کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در شمال شرق و شرق کشور خواهد شد. شنبه بارش در شرق سواحل خزر، خراسان شمالی و به صورت پراکنده در دامنه های جنوبی البرز شرقی و بخش هایی از مرکز کشور خواهیم داشت و روز یکشنبه این سامانه از سمت شمال شرق از کشور خارج می شود.

هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار است و امروز تا یکشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و همچنین تنگه هرمز به همراه دریای عمان مواج و طوفانی است.

همچنین از روز جمعه و شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز جمعه و فردا شنبه وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق تداوم دارد که در جنوب شرق کشور با پدیده گردوخاک همراه است.

لازم به ذکر است توده گردوخاک تولید شده در عراق امروز جمعه در برخی مناطق جنوب غرب، غرب و جنوب کشور سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

تهران امروز آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد داشت و در بعضی ساعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید وجود دارد. بیشینه دمای امروز پایتخت ۶ درجه بالای صفر پیش بینی شده و انتظار می رود کمینه دمای تهران امروز تا ۳ درجه زیر صفر کاهش یابد.

دما و شرایط جوی سه روی آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما