شناسهٔ خبر: 63658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد تومانی در خدمات زیربنایی و روبنایی اردبیل/ ساخت بیش از یک هزار واحد در طرح بازآفرینی استان

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از ساخت واحدهای مسکونی ۳هزار ۲۱۵ واحد مسکونی است که تاکنون بیش از هزار واحد در استان در ساخت و سازها در طرح بازآفرینی برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص پروژه‌های بازآفرینی استان اظهار داشت: با توجه به برنامه دولت در بحث بازآفرینی شهری و معرفی ۲۷۰ محله هدف در سطح کشور برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی صورت گرفت.

وی افزود: در این طرح سهم استان اردبیل از ساخت واحدهای مسکونی ۳هزار ۲۱۵ واحد مسکونی است که برای ساخت آنها ۶۴ میلیارد تومان از وجوه اداره شده تسهیلات ساخت و ۳۰۸ میلیارد تومان نیز آورده بخش خصوصی خواهد بود که سود تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت ۹درصد در نظر گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ساخت بیش از هزار واحد در استان بر مبنای سهم استان در ساخت و سازها در طرح بازآفرینی و معرفی به بانک‌ها جهت تسهیلات گفت: در طرح بازآفرینی استان در بحث خدمات زیربنایی و روبنایی هم با هدف توانمندسازی محلات هدف ۴۰ میلیارد تومان از سهم ملی از صندوق توسعه پیش‌بینی شده است. در همین خصوص ۳۱۶ میلیارد تومان وسط شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها در حوزه بازآفرینی هزینه خواهد شد تا شاهد ارتقای شاخص‌های زندگی در محلات هدف باشیم.

حیدری با اشاره به اشتغال‌زایی طرح بازآفرینی در استان برای بیش از ۹ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم درخصوص پروژه‌های این طرح در استان گفت: پروژه‌های بازآفرینی در استان شامل احداث سالن‌های ورزشی، بهسازی آسفالت معابر و محلات، احداث مدرسه، اصلاح شبکه فاضلاب جزو اولویت‌های طرح بازآفرینی در استان برای شهرهای بالای ۵۰ هزار خانوار و محلات بالای ۱۰ هزار خانوار بوده که در حال پیگیری و انجام است.

وی با تاکید بر جلوگیری از حاشیه نشینی و توجه ویژه به ارتقای زندگی ساکنان محلات هدف در راستای ارتقای شاخص‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در طرح بازآفرینی استان اردبیل تصریح کرد: به جز محلات هدف فعلی که در استان کار آنها در حال انجام است، مطالعات در سایر مناطق استان هم آغاز شده و حتی شهرهای کمتر از ۵۰ هزار خانوار مثل بیله سوار، نمین، کوثر، سرعین و... به پایان رسیده است. پیش‌بینی ما این است که سال آینده تمام مراکز شهرستان‌های استان اردبیل طرح‌های مطالعاتی‌شان تمام تا طرح‌های مصوب اجرایی و عملیاتی شود.

وی در پایان گفت: در این خصوص در کنار ۴۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات ملی در طرح بازآفرینی شهری استان، ۴۰ میلیارد ریال قیر هم بین شهرداران توزیع شده است تا در این محلات هدف زمینه‌های استفاده و بهره‌برداری فراهم شود.

نظر شما