شناسهٔ خبر: 63664 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

مفاد اصلاحیه طرح جامع مجتمع‌های خدماتی-رفاهی بررسی شد/ بهره‌برداری از ۴۳۵ مجتمع تا پایان سال ۹۹

مجتمع خدماتی رفاهی نشست بازنگری طرح‌ جامع مجتمع‌های خدماتی–رفاهی با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و اعضای مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برگزار و سه ویژگی مهم این مجتمع‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با حضور شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در جلسه كارشناسي  كارگروه نمايندگان اعضاي مجمع عمومي این سازمان، طرح‌ جامع مجتمع‌هاي خدماتي –رفاهي بين‌راهي در سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي بررسی شد و  این سازمان را حائز توفيق و كسب رتبه قابل قبول در زمينه احداث و بهره‌برداري از مجتمع‌هاي خدماتي – رفاهي بين‌راهي از سوي اين سازمان طي سال‌هاي اخير دانست.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سه ویژگی مهم این مجتمع‌ها در كشور اظهار داشت: پاسخگویی مناسب به نیازهای كاربران جاده‌ای، جلوگیری از كارهای غیرایمن و استفاده‌های جانبی سایر خدمات بین‌‌راهی از جمله سه ویژگی مهم است كه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با موفقیت و كسب رتبه قابل قبول در این راستا اقدام كرده است.

براساس این گزارش، حمیدرضا شهركی ثانوی مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گزارشی از وضعیت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی در كشور ارایه كرد و افزود: تعداد ۷۳۵ مجتمع‌ خدماتی – رفاهی در طول ۸۳۰۰ كیلومتر از راه‌های كشور به بهره‌برداری رسیده است و تعداد ۴۳۵ فقره هم در حال ساخت است كه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان این كه توسعه تیرپارك‌ها به ویژه در محورهای ترانزیتی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است كه جهت جذب سرمایه‌گذار از طریق استان‌ها فراخوان انجام شده ، افزود:فراخوان احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی با مشاركت بخش خصوصی نیز در مسیرهای هدف گردشگری (فرعی و روستایی) انجام پذیرفته كه امید است هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

شهركی ثانوی در بخش دیگری از سخنان خود نتایج بازنگری در طرح جامع مجتمع‌های خدماتی – رفاهی را بیان كرد و افزود: عمده اصلاحات انجام شده در راستای وظایف سازمان جهت ارائه خدمات مورد نیاز در طول راه‌ها و ارتقاء ایمنی مترددین و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌و‌نقل جهت بخش خصوصی است لذا باتوجه به نوع راه‌ها، تعیین فواصل احداث مجتمع‌ها در انواع راه‌ها، اجزاء و مساحت مجتمع‌ها بر اساس محوریت خدمات مربوطه تعیین شده و در این زمینه با همكاری سایر سازمان‌های مسئول این مهم انجام می‌شود.

وی همچنین اعلام كرد: در چارچوب طرح تفصیلی و باتوجه به هماهنگی و همكاری سازمان امور اراضی ۴۹۵ نقطه از اراضی ملی در محورهای جاده‌ای كشور به تائید كمیته مكانیابی سازمان رسیده و فراخوان عمومی جهت جذب سرمایه‌گذار انجام شده است كه یكی از اقدامات بسیار مهم  و مؤثر سازمان تلقی می‌گردد.

گفتنی است در این نشست، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعضای هیأت عامل و معاونین این سازمان و نمایندگان اعضای اصلی مجمع حضور داشتند و نقطه‌نظرهای راهبردی را درخصوص اصلاحیه مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی ارایه كردند.

نظر شما