شناسهٔ خبر: 63665 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

جزئیات آخرين وضعيت نقاط پر تصادف کشور/ طرح اجرایی ۴۵۸  نقطه پر تصادف به استان‌ها ابلاغ‌شده است

رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریح جزئیات آخرین وضعیت نقاط پر تصادف سراسر کشور گفت: با کار کارشناسانه طی دو ماه گذشته ۱۲۱ طرح ایمن‌سازی نقاط پر تصادف دیگر تصویب و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ‌شده است که با مجموع ۳۳۷ طرح قبلی طرح‌های ابلاغ‌شده به ۴۵۸ طرح نهایی می‌رسد.

رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه طبق ابلاغ کمیسیون ایمنی راه‌ها، ادارات راه و شهرسازی و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مبادرت به شناسایی ۳۳۹۲ نقطه پر تصادف راه‌های کشور کردند تصریح کرد: از بین این نقاط طی مباحث کارشناسانه و جلسات متعدد هزار و ۵۸۵ نقطه به‌عنوان نقاط پر تصادف شناسایی و بر اساس شاخص تصادفات هر نقطه اولویت‌بندی شد.

وی با اشاره به اینکه پس از تهيه فهرست نهايي اين نقاط و طی کردن تشریفات قانونی، مطالعه و تهيه طرح ایمن‌سازی توسط سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌­اي آغاز شد، افزود: ۱۰ شركت مهندسین مشاور ذيصلاح برای این امر انتخاب شدند و  پس از یک سال بررسي­‌هاي ميداني و دفتري و برگزاري جلسات متعدد در استان و ستادهای این سازمان طرح‌های ایمن‌سازی تهیه شد.

اکبری بابیان اینکه ۳۳۷ طرح ایمن‌سازی مورد تصویب قرارگرفته به ۳۴ اداره کل استانی راهداری و راه و شهرسازی ارجاع شده است افزود: به‌طور متوسط به هر استان ۱۰ طرح برای اجرا ابلاغ‌شده است که باید هر استان با توجه به اعتبارات دیده‌شده به اصلاح این نقاط بپردازند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سال ۱۳۹۷ توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مجموع اعتبارات کشوری و استانی تخصیص‌یافته است گفت: اين ۳۳۷ طرح هم‌اکنون در مرحله اجرا در استان‌ها قرار دارد و پيشرفت فيزيكي آن در استان‌ها متفاوت است. در برخي استان‌ها در مرحله مناقصه و در برخي ديگر در دست اجراست و تعدادي نيز اجراشده است.

وی بابیان اینکه در مرحله دوم طی دو ماه گذشته ۱۲۱ طرح ایمن‌سازی دیگر تصویب‌شده است ادامه داد: این طرح‌های جدید در ۱۱ استان کشور با برآورد ريالي حدود ۶۰۰ ميليارد ريال به تصويب رسيده و به ادارات كل مربوطه جهت اجرا از ابتداي سال ۹۸ ابلاغ‌شده است.

اکبری با اشاره به اینکه درمجموع  ۴۵۸ نقطه به استان‌های مربوطه ابلاغ‌شده افزود: ۶۷۰ نقطه پر تصادف دیگر نیز در ۱۴ استان مورد رسیدگی نهايي گروه كارشناسي سازمان قرارگرفته و پیش‌بینی‌شده است تا اصلاحات لازم طي يك ماه آتي انجام و به استان‌ها ابلاغ شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه طرح ایمن‌سازی نقاط باقيمانده همچنان در دست بررسي و تصويب در ستاد سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار دارد تصریح کرد: نقاط باقی‌مانده نیز تا پايان سال جاري به استان‌های مربوطه ابلاغ و پرونده مطالعه و تهيه طرح ایمن‌سازی تمام ۱۵۸۵ نقطه بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: براي اجراي تمامی طرح­ها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که باید تلاش شود تا از طریق منابع ملي و حمايت منابع استاني و استفاده از ظرفیت‌های موجود، اقدامات ایمن‌سازی اين ۱۵۸۵ نقطه بر اساس طرح­هاي مذكور تا پايان سال مالي ۹۸ انجام گیرد.

نظر شما