شناسهٔ خبر: 63667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عسکری نسب اعلام کرد:

رشد ۷۸درصدی ترانزیت غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ ترابری مسافران دریایی ۱۹ درصد افزایش یافت/ روند صعودی عملیات کانتینری

بندر لنگه مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش ۷۸ درصدی ترانزیت غیر نفتی، رشد ۱۹ درصدی ترابری ایمن مسافران دریایی و افزایش ۸۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" با ارائه گزارشی از عملکرد نه ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع شش میلیون و ۷۵۹ هزار و ۵۸۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۷۷۶ تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با جابجایی بیش از ۹۹۴ هزار تن، رشد ۶ درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان، پنج میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۰۹ تن به فرآورده های نفتی اختصاص داشته است.

ترانزیت غیرنفتی ۷۸ درصد افزایش یافت

عسکری نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی در این بنادر (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به ۲۱۸ هزار و ۵۱ تن رسید که نشانگر رشد ۷۸ درصدی در همسنجی با سال گذشته است.

افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه با اشاره به صادرات ۷۳۵ هزار و ۶۳۴ تن کالای غیر نفتی در بنادر غرب هرمزگان افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته، افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع صادرات غیر نفتی انجام شده، بندر لنگه توانست رقم  ۷۱۸ هزار و ۱۸۶ تن را به خود اختصاص دهد که نشان از رشد ۱۲ درصدی در این زمینه را دارد.

کاهش ۵۸ درصدی واردات کالای غیر نفتی

عسکری نسب تصریح کرد: طی نه ماه نخست سال جاری، بیش از ۵۵ هزار تن کالای غیر نفتی وارد این بنادر شد که حجم آن در همسنجی با سال گذشته به دلیل افزایش تولیدات داخلی، ۵۸ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بنادر غرب هرمزگان را ۲۲۵ هزار و ۱۳۸ تن اعلام کرد که بیانگر رشد ۱۷ درصدی است.

افزایش  ۸۶ درصدی عملیات کانتینری

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ هزار و ۹۵۵ TEU کانتینر پر در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که در این بخش، افزایش ۸۶ درصدی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: از مجموع عملیات کانتینری در این بنادر، بندر لنگه با تخلیه و بارگیری ۳ هزار و ۱۵۳ TEU کانتینر پر توانست رشد ۱۹ درصدی را به خود اختصاص دهد.

عسکری نسب تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را هشت هزار و ۶۲۱ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان،۴۴۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۸۱۷۷ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

افزایش ۱۹ درصدی مسافران دریایی در مسیرهای داخلی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۳۶۲ هزار و ۲۳۵ هزار مسافر و گردشگر از طریق بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند که سهم بندرلنگه از این حجم جابجایی، بیش از ۲۳ هزار نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پایانه مسافری دریایی بندر لنگه با ترابری ۱۸ هزار و ۷۳۸ نفر مسافر در مسیرهای بین المللی، موفق به ثبت رشد ۴ درصدی در این رابطه شد.

نظر شما