شناسهٔ خبر: 63693 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در ۲۴ ساعت گذشته در چابهار

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار عملیات تخلیه و بارگیری همزمان ۴ کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال انجام است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان درباره تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در ۲۴ ساعت گذشته در بندر چابهار اظهار داشت: با بهره‌برداری از تجهیزات استراتژیک مدرن و دستگاه های مکنده غلات با نرخ تخلیه ۶۰۰ تن در ساعت در بندر شهید بهشتی امکان پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری همزمان انواع کشتی‌های حمل کالای کانتینری و فله‌بر با آبخور بالا در بندر چابهار فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون  ۴ کشتی شامل کانتینری، فله‌بر و تانکر به طور همزمان در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه و بارگیری آنها بدون وقفه و با سرعت در حال انجام است.

آقایی گفت: کشتی فله‌بر ماچراس حامل ۷۲ هزار و ۴۵۹ تن ذرت وارداتی بطور مستقیم از مبدأ برزیل بوده است که عملیات تخلیه آن در حال انجام است.

وی اذعان داشت: تخلیه کالای این کشتی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار برای مصارف داخلی کشور و استانهای شرقی است که حمل از طریق این بندر می‌تواند موجب بهبود فرآیند عملیاتی، کاهش زمان حمل و قیمت تمام شده محصول برای مصرف کنندگان این نوع کالا شود.

آقایی تاکید کرد:«کشتی آبا» حامل ۲۰ هزار تن گندم کابوتاژی از بندر امام خمینی(ره) است که دومین محموله کابوتاژ داخلی است که بواسطه حمل دریایی کاهش قابل توجهی در هزینه حمل و مدت زمان حمل دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: «کشتی کانتینری نگار» که از مقصد بندرعباس وارد این بندر شده است به سرعت پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری کانتینرهای آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آقایی افزود: همچنین تانکر نفتی حامل بیش از ۳۱ هزار تن مواد نفتی شامل نفت گاز و بنزین از بندر لاوان در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه آن مراحل پایانی را طی می‌کند./

نظر شما