شناسهٔ خبر: 63697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

افتتاح ۲ هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی

مسکن مهر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از روند اجرای پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر خبر داد و گفت: امسال نزدیک به ۲ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است و در بسیاری از شهرهای استان شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم مبارک‌قدم، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در نشست با کارکنان اداره راه و شهرسازی استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یکی از گسترده‌ترین دستگاه‌های اجرایی است که زندگی آحاد مردم با فعالیت‌ها و محوریت‌های سازمانی آن گره خورده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی حوزه ساخت و توسعه راه‌ها با اولویت توسعه راههای ارتباطی فراملی پیش می‌رود، افزود: پروژه های نیمه تمام به خصوص طرح‌های کلیدی محورهای خوی- سلماس، خوی- ایواوغلی، میاندوآب- سرچم که جنوب شرقی استان را به شبکه آزادراهی کشور متصل می‌کند، اولویت‌بندی شده و روند پیشرفت اجرایی این پروژه‌ها رصد می‌شود.

مبارک‌قدم از اتمام مطالعات طرح بهسازی و تعریض محور تکاب- دندی خبر داد و گفت: شهرستان تکاب علی رغم ظرفیت‌های بالقوه  اقتصادی از نظر شاخص توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل وضعیت مطلوبی ندارد و مسیر دسترسی به این منطقه با شروع این پروژه ایمن و استاندارد می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به عملیاتی شدن فرایند اجرای بهسازی و تعریض محور خوی- قطور- رازی در جریان سفر اخیر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ایمن‌سازی راه دسترسی به پایانه مرزی رازی با توجه به جایگاه این پایانه مرزی در حمل و نقل بین‌المللی مسافری و کالایی مورد توجه است و مطالعات قطعه ۱ و ۲ این پروژه به اتمام رسیده است.

مبارک‌قدم، رسیدن به یک هدف مشترک در بحث ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه را یک اتفاق خوب در حوزه شهرسازی و معماری استان عنوان کرد و اصلاح طرح تفصیلی شهر ارومیه و تعین تکلیف قراردادهای مشارکتی اراضی و تسهیل در واگذاری ارضی با کاربری مسکونی به خصوص تامین مسکن اقشار ویژه را از مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره کل برشمرد.

این مقام مسئول از بررسی روند اجرای تک تک پروژه‌های باقی مانده مسکن مهر خبر داد و گفت: امسال نزدیک به ۲ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شد و خوشبختانه در بسیاری از شهرهای استان شاهد تکمیل پروژه‌های مسکن مهر هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی این استان در خصوص طرح بازآفرینی شهری تصریح کرد: مشکلات محلات هدف اجرای بازآفرینی شهری شناسایی، نیازسنجی و اولویت‌بندی شده و یک برنامه جامع اقدام مشترک با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در حوزه بازآفرینی شهری استان اجرا می‌شود./

نظر شما