شناسهٔ خبر: 63728 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست هماهنگی اجرای طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی عنوان شد

ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای؛ اولویت اول برنامه‌های نوروز سال ۹۸

ساختمان سازمان راهداری مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر گفت: ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال ۹۸ قرار دارد و دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی به استان ‌ها ابلاغ می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نشست هماهنگی اجرای طرح جابه‌جايی مسافران نوروزی در سال ۹۸ با حضور جمعی از مديران، معاونين و كارشناسان حوزه حمل‌و‌نقل و راهداری برگزار شد.

محسن حاجی اسماعیلی مدیركل دفتر حمل و نقل مسافر این سازمان با تأكید بر لزوم همگرایی در حوزه اجرایی و عملیاتی طرح نوروزی در سال ۹۸، افزود: زمان اجرای طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ آغاز تا ۱۷ فروردین ماه سال ۹۸ ادامه دارد و با هم‌ فكری و مشاركت و هماهنگی با همه دفاتر ستادی و سازمان‌های ذی‌ربط در حوزه جابه‌جایی مسافران نوروزی، شیوه‌نامه نوروزی تهیه و به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور ابلاغ می‌گردد.

حاجی اسماعیلی خاطرنشان كرد :ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای در اولویت اول برنامه‌های نوروز سال ۹۸ قرار دارد و دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی از جمله ممنوعیت تردد ناوگان حامل كالاهای خطرناك، انسداد مسیرهای پرخطر، فعالیت شبانه‌روزی مراكز معاینه فنی، تعطیلی كارگاه‌های جاده‌ای و ... از جمله مواردی است كه به استان ‌ها ابلاغ می‌گردد.

براساس این گزارش، فرهاد صالحیان مدیركل دفتر ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، طی سخنانی به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی سفرهای جاده‌ای اشاره كرد و افزود:طرح ساماندهی ساعت كار رانندگان ناوگان عمومی اتوبوس، ثبت تخلفات مربوط به سرعت غیرمجاز وسایل‌نقلیه، نظارت بر عملكرد مدیران فنی، نصب دستگاه‌های FMS در اتوبوس‌ها و كنترل فنی وسایل‌نقلیه، شناسایی محورهای پرحادثه از جمله اقداماتی است كه از طریق هماهنگی با پلیس راه و گشت‌های نظارتی در مرحله اجرا می‌باشد.

در ادامه این نشست نمایندگان سایر دفاتر این سازمان‌ ضمن ارایه نقطه‌نظرهای كاربردی در زمینه طرح جابه‌جایی مسافران نوروزی مطالبی درخصوص اطلاع رسانی و اطلاع‌یابی از طریق سامانه ۱۴۱، سامانه‌های ارتباطی پیامكی با رانندگان و مسافران، ارتقای عملكرد و كارایی مجتمع‌های خدماتی – رفاهی و رضایت‌مندی مسافران و خدمات‌گیرندگان، به حاضران در جلسه ارایه كردند.

نظر شما