شناسهٔ خبر: 63744 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن تهران خبر داد

بازداشت ۳۸ سارق در راه‌آهن تهران/ ارتقای امنیت راه‌آهن تهران با تشدید عملیات پلیس راه‌آهن

عابدین هادی نژاد مدیرکل راه آهن تهران خبر داد: در اقدام به موقع پلیس راه اهن تهران ۳۸ سارق محور تونل تهران - تبریز به همراه ادوات مسروقه و انواع سلاح بازداشت و ضبط شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عابدین هادی نژاد در مراسم افتتاحیه اولین درزین پلیس راه‌آهن تهران اظهار داشت: سارقین در شهریورماه سال جاری در کیلومتر ۶۴ محور راه‌آهن تهران – قم اقدام به ربودن ادوات ریلی کردند که منجر به وقوع سانحه‌ای در هشتم شهریورماه شد.

وی افزود: در این سانحه سه لکوموتیو و ۶ واگن باری از ریل خارج و محور مسدود شد. اما با اقدام به موقع پلیس راه‌آهن در همان روز سارقین دستگیر و واگن‌ها نیز به سمت تعمیرگاه ارسال شدند.

هادی‌نژاد با بیان اینکه خسارت وارده به محور مذکور یک میلیارد  و ۹۰۰ میلیون تومان برآورد شده بود بیان داشت: بر همین اساس دستوری از سوی فرمانده پلیس راه‌آهن مبنی بر اینکه سرقت پیچ از راه‌آهن همانند سرقت اسلحه از نیروی انتظامی است ابلاغ شد.

مدیرکل راه‌اهن تهران در ادامه یادآور شد: با حضور فرمانده جدید پلیس راه‌آهن تهران عملیات در سه محور تهران – گرمسار، ورودی قم و محور تهران – قزوین به عنوان محدوده استحفاظی پلیس راه‌آهن تهران با شدت بیشتری مورد پیگیری قرار گرفت. به طور مثال در تونل واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز که مدتی توسط سارقان ناامن شده بود و برای قطارها شرایط مخاطره‌آمیزی به بار آورده بود با عملیات ویژه پلیس راه اهن مجدد امنیت بر این خط حاکم شد.

هادی‌نژاد افزود: در این عملیات ۳۸ سارق به همراه ادوات ریل و انواع سلاح‌ها دستگیر و ضبط شدند، البته تمام این اتفاقات به خاطر بی‌مسئولیتی فردی بود که در ازای دادن اجازه ورود و خروج به سارقان به داخل تونل از آن‌ها پول دریافت می‌کرد./

نظر شما