شناسهٔ خبر: 6375 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان کردستان خبر داد :

بهره‌مندی ۸ شهرستان غربی کشور از فرودگاه در حال احداث سقز

فرودگاه سقز ۸ شهرستان در كردستان و آذربايجان غربي از مزایای فرودگاه سقز بهره مند خواهند شد.

به گزارش  پایگاه  خبری وزارت راه وشهرسازی  به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه وشهرساری استان کردستان، مدیر کل راه وشهرسازی استان کردستان گفت: شهرستان سقز حوزه نفوذ بسيار خوبي دارد به طوري كه ۸  شهرستان نزديك به آن با جمعيتي معادل ۲ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از اين فرودگاه پس از احداث   استفاده خواهند کرد.

محمد صادق وجدي در ارتباط با روند احداث فرودگاه سقز گفت: .  سقز به دليل موقعيت جغرافيايي يكي از نقاط توجيه دار براي احداث فرودگاه است كه مي تواند ۲ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعيت منطقه شمال غرب كشور را زير پوشش قرار دهد و از اين رو مي طلبد روند احداث فرودگاه اين شهرستان، با اختصاص اعتبارات مورد نياز تسريع يابد.

وی گفت:با توجه به جمعيت بيش از ۲۰۰ هزار نفري شهرستان سقز و همچنين قرار گرفتن در مسير شمال غرب كشور و دسترسي آسان هشت شهرستان استان هاي كردستان و آذربايجان غربي، اين شهرستان يكي از نقاط توجيه دار براي احداث فرودگاه است.

محمد صادق وجدي با اشاره به اينكه براساس مقررات هر شهرستاني كه ۱۰۰ كيلومتر از مركز استان فاصله داشته باشد براي احداث فرودگاه توجيه دارد، فاصله سقز با سنندج را حدود۲۰۰ كيلومتر اعلام كرد و افزود: سقز حوزه نفوذ بسيار خوبي دارد بطوري كه هشت شهرستان نزديك به آن با جمعيتي معادل دو ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از اين فرودگاه استفاده كند.

وي همچنين نزديكي به شهرستان بانه به عنوان يكي از مراكز اقتصادي منطقه غرب و شمال غرب كشور را از ديگر مزيت هاي احداث فرودگاه و توجيه پذيري آن در سقز دانست.

وي با اشاره به اينكه زمين مورد نياز احداث اين فرودگاه در گذشته خريداري شده و هيچ مشكلي از نظر معارض ندارد، گفت: پروژه فرودگاه سقز هم اكنون در رديف ملي بودجه دارد.

وجدي فرودگاه سقز را مشابه فرودگاه سنندج دانست و گفت: اين فرودگاه ۳  هزار متر طول و ۴۰ متر عرض دارد./

نظر شما