شناسهٔ خبر: 63773 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

عملکرد دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی مطلوب است

علی بخش رستمی جلسه هماهنگی ادارات و سازمان های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان خراسان شمالی با حضور مدیر کل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی و مدیران کل دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ، مهندس علی بخش رستمی در جلسه هماهنگی ادارات و سازمان های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان خراسان شمالی گفت: به منظور راهبری برنامه‌های توسعه کوتاه مدت و بلند مدت، ایجاد هماهنگی بیشتر میان مدیران بخش های مختلف برای پیشرفت پروژه ها، استفاده بهینه از منابع در دسترس و هماهنگی در انجام وظایف و مسئولیت ها، شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان ها در سال ۹۶ تشکیل گردیده است.

وی اظهار داشت : در استان خراسان شمالی ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای ، بانک مسکن ، بنیاد مسکن ، فرودگاه بجنورد ، آزمایشگاه فنی مکانیک و خاک ، نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان و هواشناسی عضو این شورا هستند.

مهندس رستمی به وظایف دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود : پیگیری امورات مربوط به عملکرد دستگاهها و احصای عملکرد آنها توسط مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ، حقوق پیگیری امورات مربوط به حقوق شهروندی ، ارزیابی عملکرد سازمان ها ، شرکت ها و مدیران زیر مجموعه وزارتخانه ، سلامت اداری در راستای مبارزه با فساد و پاسخگویی به درخواست ها و شکایات مردمی از وظایف این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد : براساس ارزیابی های سازمان مدیریت و برنامه ریزی در شاخص های اختصاصی و عمومی طبق قوانین و مقررات تعریف شده دستگاههای زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی عملکرد متوسط و به بالا داشتند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حاشیه نشینی ویژگی شاخص شهر بجنورد است ، گفت : در حال حاضر ۷۰ هزار نفر در شهرستان بجنورد حاشیه نشین هستند که حدود ۳۰ درصد جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهد.

آقای دکتر مصطفی زاده اظهار داشت : وجود این معضل در شهرستان بجنورد فعالیت در حوزه بازآفرینی شهری را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود : در حال حاضر از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راههایی روستایی در استان حدود ۵۰ درصد آن آسفالت شده و ۲۵۰۰ کیلومتر باقیمانده است.

وی تصریح کرد : سالانه حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش راههای استان اختصاص می یابد که به همان میزان به پیمانکاران بدهی داریم.

وی همچنین به افتتاح ۲۰ هزار واحد مسکن مهر از ۲۴ هزار واحد در استان اشاره کرد و گفت : تا پایان سال جاری نیز هزار واحد دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
وی در پایان به کسب رتبه برتر ارزیابی عملکرد شاخص های اختصاصی استان در سال ۹۶ و کسب غرفه برتر اداره کل راه و شهرسازی استان در نمایشگاه بازآفرینی شهری و مسکن کشور و کسب رتبه برتر پاسداشت ایثارگری و میز خدمت نیز اشاره کرد.

گفتنی است در این جلسه اداره کل حمل و نقل راهداری ، اداره کل هواشناسی ، فرودگاه بجنورد ، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، بنیاد مسکن به ارائه گزارش عملکرد خود نیز پرداختند./

نظر شما