شناسهٔ خبر: 63805 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

طراحی ایستگاه راه‌آهن یزد با افزایش همخوانی با فضای شهری

وحید علی‌قارداشی طراحی ایستگاه راه آهن یزد با افزایش همخوانی با فضای شهری در. ششمین نشست هم اندیشی ایستگاه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ششمین نشست از سلسله جلسات "هم‌اندیشی ایستگاه ها" باهدف ایجاد هم‌افزایی بین طرح‌های جامع ایستگاه‌های راه‌آهن کشور و بررسی طرح‌های جامع ایستگاه‌های سایر کشورها، دوشنبه اول بهمن در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد.

در این جلسه که با حضور وحید علی قارداشی مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی، کارشناسان و متخصصان راه‌آهن و همچنین مشاوران تهیه‌کننده طرح‌های جامع ایستگاه‌های کشور برگزار شد، ایستگاه‌های راه‌آهن شپارتون کشور استرالیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر این اساس، انتخاب این ایستگاه به منظور بررسی ایستگاهی در یک شهر کوچک با مقیاس جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر شکل گرفت که طرح جامع آن در سال ۲۰۱۷ مصوب و عملیات اجرایی آن از سال جاری میلادی آغاز شد.

از سوی دیگر از میان ایستگاه‌های داخلی، طرح جامع ایستگاه راه‌آهن یزد با تأکید برافزایش همخوانی ایستگاه با فضای شهری و بافت‌های پیرامونی و کاربرد شیوه‌های جابجایی پاک (دوچرخه و پیاده) در تعامل با ایستگاه ارائه شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد تا در نشست بعدی این اداره کل، طرح جامع و راهبردی ایستگاه راه‌آهن اهواز و نمونه‌های خارجی منتخب آن (ایستگاه راه‌آهن ترکمن‌باشی ترکمنستان و آلماتی قزاقستان) مورد بحث و بررسی قرار گیرد

برچسب‌ها:

نظر شما