شناسهٔ خبر: 6381 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

از سوی وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت

ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش ساختمان

آخوندی امضا دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش ساختمان موضوع ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ و متن کامل آن برای اطلاع شهروندان در چهار ماده منتشر شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازی، این دستورالعمل در چهار ماده شامل ۱- تعاریف، ۲- کلیات، ۳- وظایف پیش فروشنده و ۴- وظایف اداره کل راه و شهرسازی است که در ماده ۲ وظیفه اجرای دستورالعمل به نمایندگی از وزارت راه وشهرسازی بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها می‌باشد و مهلت مجوز صادره از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها به مدت سه ماه از تاریخ صدور مجوز است.

در بند الف، ماده یک این دستورالعمل در تعریف آگهی پیش فروش هر گونه تبلیغ و اطلاع رسانی به منظور جذب سرمایه‌گذاری و انعقاد قرارداد پیش فروش برای یک یا چند پروژه ‌ساختمانی معین، از طریق بروشور، تراکت، نصب پلاکارد، توزیع کارت و امثال آنها، صفحات جراید، صدا وسیما و همه محتوا‌ها و رسانه‌های دیجیتال موضوع آیین‌نامه ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال مصوب ۱۳۸۹/۵/۲۴ هیات‌وزیران ذکر شده است.

در بخش وظایف پیش فروشنده آمده است: پیش فروشنده موظف است مدارک شش گانه را به همراه تکمیل شده درخواست صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش به اداره کل راه و شهرسازی محل وقوع پروژه ارائه کند. تصویر برابر اصل گواهی افتتاح حساب امانی در بانک عامل، ممهور به مهر شعبه از جمله مدارک لازم است.

بر اساس ماده چهار دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان پس از دریافت کلیه مدارک مندرج در ماده ۳ از پیش فروشنده یا نماینده قانونی وی، ضمن ارائه رسید دریافت مدارک، موظف است طی حداکثر ۱۵ روز کاری، عدم مخالفت خود را در قالب فرم صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش (فرم شماره ۲) به پیش فروشنده اعلام نمایند.

نظر شما